Гра "Полювання на кротів"
https://wordwall.net/uk/resource/35574638/момотаро
Створення власних мемів
Р. Дал "Чарлі і шоколадна фабрика"
https://learningapps.org/watch?v=pduutindt20
Знайди пару
Р. Дал "Чарлі і шоколадна фабрика"
https://learningapps.org/watch?v=pma8ukjav20
Класифікація
Характеристика образу Віллі Вонки
https://learningapps.org/watch?v=ptp34dvwa20
Інтерактивні плакати
https://www.thinglink.com/scene/1310331757047840769
Кластер
Л. Керролл "Аліса у Країні Див"
Знайди слово
Л. Керролл "Аліса у Країні Див"
6 клас
Презентація SWAY
"Р. Шеклі "Запах думки"
https://sway.office.com/FbOSQOWUtMKgTNwa?ref=Link
"Хмара слів"
Р. Д. Бредбері "Усмішка"
Сортування
А. Ліндгрен "Міо, мій Міо". Характеристика Міо і Като
https://wordwall.net/ru/resource/1723217/протистояння-добра-і-зла-у-творі-міо-мій-міо
Сенкан
Напишіть сенкан до образу Конрада за твором Крістіне Нестлінґер (нар. 1936). «Конрад, або Дитина з бляшанки».
Чек-лист
Буктрейлер
"Детектив. А. Конан Дойл"
"О.Генрі "Дари волхвів"
Робочі картки
Г. Веллс "Чарівна крамниця"
"Хмара слів"
Діани Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула"
8 клас
Ж.Б.Мольєр "Міщанин -шляхтич"
9 клас
Презентація
"М. Павич "Скляний равлик"
https://sway.office.com/IAEtyjCCkJasbF24
Доберіть цитати з тексту до зображень
Х. Кортасара "Менади"
Тестування на платформі "На урок"
Контрольна робота з теми «Література другої половини ХХ – початку ХХІ ст.»
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=969788
Електронна книга
М.Зузак "Крадійка книжок"
https://www.ourboox.com/books/м-зузак-крадійка-книжок/
Технологічна карта уроку з зарубіжної літератури.
Тема шкільного курсу:
Редьярд
Кіплінг. «Якщо…». Проблема духовного випробування людини та її моральної
стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…».
Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина
повинна)
Урок № 27
ПІБ учителя: Скубенко Тетяна
Миколаївна
Клас: 7
Тема уроку: Проблема
духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Кіплінга «Якщо».
Цілі уроку:
Навчальні
Поглибити поняття про вірш та аналіз поетичного твору. Формувати вміння: - визначати у вірші антитези, пояснювати, як вони реалізовані; - знаходити символи, виявляти їхній прихований зміст, множинність
трактування; - порівнювати оригінали й художні переклади (фрагменти) творів (за умови
володіння іноземною мовою). Удосконалювати вміння учнів висловлювати власне
ставлення до порушених у творах філософських і моральних проблем, вказувати на їх актуальність.
Перевірити: - навички
виразного читання
поезії; -
рівень знань, умінь і навичок визначення
проблематики прочитаного твору; -
вміння
емоційно сприймати, висловлювати враження від прочитаного, підтверджувати своєї думки цитатами з тексту. Провести
аналіз результатів засвоєння знань і
способів діяльності всього класу та окремих учнів
|
Розвиваючі Розвивати: -
мовну і слухову пам’ять, зв’язне усне й писемне мовлення; -
творчі здібності та уяву; -
навички ухвалювати життєво
важливі рішення; -
вміння і навички правильного користування підручниками, медійною інформацією; -
логічне мислення учнів через проведення таких
операцій як аналіз, порівняння, систематизація. Підвищувати
стилістичну культуру мовлення. |
Виховні Виховувати в учнів: -
самосвідомість, кращі людські якості, провідні риси громадянина своєї держави, любов до
рідного краю, свого народу та мови; -
самостійність, мислення, кмітливість; -
справедливість, доброзичливість, гуманність,
повагу до людей; -
старанність, наполегливість, бажання творчо
працювати; -
усвідомлення цінності родинних стосунків. |
Обладнання уроку: підручники, таблиці, схеми, текстові завдання,
диференційовані завдання, контрольні
запитання.
Тип уроку: комбінований.
Компетенції учнів на уроці:
Основні
поняття |
Основні
знання |
Основні
вміння |
Вірш |
невеликий поетичний твір, написаний ритмізованою мовою, найчастіше з
римуванням рядків |
·
висловлює власне судження, ·
підтверджує свою думку цитатами з тексту; ·
виявляє характерні ознаки твору, його загальнолюдський зміст. |
Антитеза |
протиставлення |
·
характеризує ліричного героя, ·
уміє оцінювати
вчинки, протиставляти позитивне і
негативне |
Оригінал |
самобутній художній твір, не
схожий на інші твори, не запозичений, не наслідуваний. |
·
розуміє,
аналізує та порівнює тексти оригіналу твору
і різних варіантів перекладу |
Переклад |
текст, перекладений з іншої
мови |
·
розуміє,
аналізує та порівнює тексти оригіналу твору
і різних варіантів перекладу |
Анафора |
стилістичний
прийом, що полягає в повторенні однакових звуків, складів, слів на початку
віршованих рядків чи строф |
·
підтверджує
свою думку цитатами з тексту.
|
Тропи |
художні
засоби |
·
виявляє
та розпізнає художні тропи у тексті. |
Етап уроку |
Час |
Завдання етапу |
Зміст |
Ключові компетентності |
Літературні компетентності |
Методи, прийоми, засоби |
ФОНД* |
Діяльність |
Діяльність |
||
1. Організаційний |
1,5 хв. |
Підготувати учнів до роботи на уроці в цілому і на
кожному конкретному етапі уроку |
Оголошення
теми і мети уроку. |
Сприймати, розуміти інформацію державною мовою.
|
|
|
Ф |
Налаштовуєклас
на співпрацю. Оголошує
тему, мету уроку.
|
Записують
в зошитах дату, тему уроку. |
||
2.Перевірка домашнього завдання |
7 хв. |
Встановити
правильність і усвідомленість виконання учнями домашнього завдання,
ліквідувати визначені недоліки в засвоєнні знань, в оволодінні вміннями
інтелектуального і практичного характеру
|
Вправа «Печворк з числами».
На дошці розташовані різнокольорові картки з номерами
(1-6). За кожною з них знаходиться певне зображення (портрет письменника,
фото Англії, Індії, ілюстрація до казки «Мауглі» тощо).
|
Математична компетентність: 1)
володіти математичною символікою; 2)
розвивати
абстрактне мислення; 3)
перетворювати
інформацію з однієї форми в іншу (малюнок, текст).
|
Міжпредметна компетентність (інтеграція: література-образотворче мистецтво-історія-географія) 1)
володіти знаннями з
різних галузей науки; 2)
відтворювати знання
щодо історичниподій та біографічних фактів (за необхідності підтверджувати свою думку
тезами).
|
Метод-репродуктивний . Форма- розповідь. Прийом-конкретизація і закріплення вже набутих знань. |
І Ф |
Задає питання до доповідника з метою деталізації і до
класу з метою перевірки недоліків в засвоєнні знань. |
Учні називають номер завдання, пояснюють, як ті чи інші
зображення повʼязані з життям та діяльністю Р. Кіплінга |
||
4.
Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння матеріалу
урока. |
7 хв |
Організувати і спрямувати навчально-пізнавальну
діяльність учнів до досягнення основної мети (мотивація, актуалізація раніше
засвоєних знань та вмінь, їх об'єктивізація). Активізація
навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Мотивація
навчальної діяльності. Як відомо, першу книгу Р.Кіплінга ілюстрував його рідний батько Джон Локвуд Кіплінг. Проблемні
питання. Що вам відомо про стосунки письменника з батьком?
(робота з QR-кодом) Які основні настанови дають вам батьки?
Хто і кому дав ось ці закони існування? Скільки їх
усього? Як називаються? Я- Господь Бог
твій. Шануй твого
батька і твою матір. Не вбивай. Не кради. Не свідчи
неправдиво на твого ближнього. |
Ініціативність і підприємливість:презентувати власні ідеї та
ініціативи чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби; використовувати
комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій, рішень і
виявлення лідерських якостей. |
Емоційно-цілісна лінія - розвивати вміння і навички читацької діяльності; - формувати духовно-емоційний світ учнів, їхні
етичні позиції.
Міжпредметна компетентність (інтеграція: література-християнська етика): 1) володіти
знаннями з різних галузей науки: 2) дотримуватись загальнолюдських правил моралі. |
Метод-проблемно-пошуковий. Прийом-постановка проблемного питання. Засіб-активізація уваги та мислення. |
Ф
І
Ф |
Ставить проблемне питання. Спрямує навчальну і пізнавальну діяльність
учнів. |
1)
Відповідають на запитання вчителя. 2)
висловлюють власні судження, 3)
працюють з QR-кодом. |
||
5. |
2,5 хв. |
Хвилинка релаксації |
Перегляд соціального ролика «Батьки і діти» https://www.youtube.com/watch?v=MsCPAsjYL9w |
|
|
|
|
|
|
||
6.Засвоєння
нового матеріалу
|
12 хв |
Дати учням конкретне уявлення про елементи
предметно-наукових (терміни, поняття, правила, закони, теорії, факти тощо) і
допоміжних (філософські, методологічні, історико-наукові, міжнаукові,
міжпредметні) знань. Виробити відповідні вміння інтелектуального і
практичного характеру. Закріпити в системі спеціально організованої
діяльності інтелектуального і практичного характеру ті знання і вміння, які
необхідні для самостійної роботи над новим матеріалом |
Назву вірша «If» українською мовою можна перекласти:
коли, якщо, як. Євген Сверстюк перекладає назву твору як «Якщо», проте в
тексті перекладу вживає і «якщо», і «як». Василь
Стус переклад вірша Кіплінга «If» остаточно завершив весною 1981 року і
присвятив своєму синові Дмитру. У листі з ув'язнення, звертаючись до сина,
Стус писав: «Дорослішай, сину. Ти мусиш швидко подорослішати. Убережися зараз
од багатьох зваб... Якраз до цього твого віку повторюю свій переклад
пречудового вірша Редьярда Кіплінга (він теж писав вірша "Синові",
хоч назвав його "If")».
Робота в групах Познайомтесь з твором
(зверніть увагу на сторінки 126-127 підручника) і визначте оригінал, переклад і художній переклад. Створіть «Хмару слів» за прочитаним.
(Уривок) If you can keep your head when all about you
____________________ Якщо ти можеш зберігати голову, коли всі довкола Втрачають її і докоряють цим тобі, Якщо ти віриш в себе, коли всі в тобі сумніваються, Але дозволяєш їм їхній сумнів, Якщо ти можеш чекати і не стомлюватися від чекання, Чи, будучи оббреханим, не вдаватися до брехні, Чи, будучи зненавидженим, не ненавидіти, І не виглядати надто гарно, і не говорити надто мудро;
Якщо ти можеш мріяти і не робити мрії своїм господарем,
Якщо ти можеш думати і не робити думки своєю метою, Якщо ти можеш зустріти Тріумф і Крах І знати, що вони є тим самим, Якщо ти можеш слухати, як правду, що ти сказав, Перекручує шахрай, щоб зробити пастку для дурного, Чи дивитися, як речі, яким ти віддав життя, зруйновані,
І
схилитися, і будувати спрацьованими до краю знаряддями. 3. СИНОВІ Коли ти бережеш залізний спокій всупір загальній паніці й клятьбі, коли наперекір хулі жорстокій між невірів ти віриш сам собі. Коли ти вмієш ждати без утоми, обмовлений, не станеш брехуном, ошуканий, не піддаєшся злому і власним не хизуєшся добром. Коли тебе не порабують мрії, в кормигу дум твій дух себе не дасть, коли ти знаєш, що за лицедії — облуда щастя й машкара нещасть. Коли ти годен правди пильнувати, з якої вже зискують махлярі, розбитий витвір знову доробляти, хоча начиння геть уже старі.
Коли ти можеш всі свої надбання поставити на кін аби за мить проциндрити без жалю й дорікання — адже тебе поразка не страшить. Коли змертвілі нерви, думи, тіло ти можеш знову кидати у бій, коли триматися немає сили і тільки воля владно каже: «Стій!»
Коли в юрбі шляхетності не губиш, а бувши з королями — простоти, коли ні враг, ні
друг, котрого любиш, нічим тобі не можуть дорікти. Коли ти знаєш ціну щохвилини, коли від неї геть усе береш, тоді я певен: ти єси людина і землю всю своєю назовеш. Переклад Василя Стуса |
Математична
компетентніст: 1)установлювати причиново-наслідкові
зв’язки, виокремлювати головну та другорядну інформацію; 2)перетворювати
інформацію з однієї форми в іншу
|
характеризує образи персонажів, виявляє в них ключові риси, національний
і загальнолюдський зміст; зіставляє літературні твори із
їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.). .
|
Метод-навчально- дослідницький. Прийом-активізація мислення. Засіб-дослідницька робота. |
Ф
Г |
Співпрацює з учнями у виконанні завдання: ·
дає визначення поняття «анафора»,
·
перевіряє засвоєння понять «оригінал», «переклад»,
«вірш», «антитеза» |
Читають визначать оригінал, переклад і художній
переклад, виконують інтерактивну вправу: «Хмара слів», пояснюють вибір малюнка основи. |
||
7.
Перевірка розуміння і корекція засвоєння учнями нового матеріалу
|
7 хв. |
Перевірити розуміння учнями суттєвих ознак, елементів
знань, що засвоюються, структурно функціональних зв'язків і логічних
стосунків між ними; надати індивідуальну допомогу учням, що її потребують
|
Які
художні засоби виразності використовує автор для більш яскравого вираження
власних почуттів? Вправа
«Щоденник подвійних нотаток» (художній засіб - цитата). Робота в парах. Яку
роль відіграє анафора ? Які
зорові образи малює автор вірша ? Яким
кольором замальовані образи твору ? Визначте
емоційний настрій твору. |
Ініціативність і
підприємливість:презентувати власні ідеї та ініціативи чітко, грамотно,
використовуючи доцільні мовні засоби; використовувати комунікативні стратегії для
формулювання власних пропозицій, рішень і виявлення лідерських якостей. |
·
виразно читає твір (фрагменти або цілісно), виявляє
емоційне враження від прочитаного, пояснює своє ставлення; ·
висловлює власне судження щодо тверджень, використовуючи цитатами з тексту.
|
Метод-навчально-дослідницький. Прийом-активізація уваги та мислення, здобуття нових
знань у процесі самостійної роботи учнів.
|
П Ф |
Перевіряє розуміння учнями проблем, піднятих у творі, допомагає визначити засоби виразності впливу
на читача.. |
Знаходять у тексті художні засоби виразності.Виконують
вправу «Щоденник подвійних нотаток». |
||
8. Підбиття підсумків уроку
|
6 хв. |
Узагальнити
засвоєні знання у вигляді певної цілісності (усне або письмове опитування, бесіда, тести, вправи тощо).
Оцінити рівень засвоєння знань і способів діяльності всього класу та окремих
учнів
|
Які
правила життя ви запам’ятали і можете назвати? Вправа
«Кластер». Вправа
«Закінчити речення: -Під час прочитання вірша я відчуваю…
(радість, сум, злість…), тому що…»
|
Інформаційно-цифрова
компетентність: 1)діяти за алгоритмом, складати план тексту; 2)використовувати інтернет-ресурси для отримання нових знань.
|
l виразно читає твір (фрагменти або цілісно), виявляє емоційне враження від
прочитаного, пояснює своє ставлення; l висловлює власне судження щодо тверджень, використовуючи цитатами з
тексту. |
Метод-репродуктивний Прийом – конкретизація і закріплення набутих знань |
Ф
І |
Перевіряє завдання, дає оцінку роботи класу в цілому та
окремих учнів, виставляє оцінки за урок.
|
Виконують вправи «Кластер», «Закінчи речення» |
||
9. Інформація про домашнє завдання, інструктаж про його
виконання
|
2 хв. |
Повідомити учням зміст домашнього завдання, пояснити
методику його виконання. Звернути увагу учнів на важливі помилки, способи їх усунення, норми часу
для виконання домашнього завдання
|
Відповісти на питання в підручнику. Знайти та опрацювати висловлювання Матері Терези про
життя. |
Уміння вчитися впродовж життя:
|
|
Метод-репродуктивний. |
Ф |
Пояснює та записує завдання на дошці,нагадує про
алгоритм виконання домашнього завдання |
Записують в щоденник. |
Немає коментарів:
Дописати коментар