Створюю цікаві завдання (авторське)

Розвиток емоційного інтелекту (вправи)


5 клас

Гра "Полювання на кротів"
"Момотаро"
https://wordwall.net/uk/resource/35574638/момотаро




Створення власних мемів
Марк Твен "Пригоди Тома Соєра"

Віднови текст 
Р. Дал "Чарлі і шоколадна фабрика"
https://learningapps.org/watch?v=pduutindt20 

Знайди пару 
Р. Дал "Чарлі і шоколадна фабрика"
https://learningapps.org/watch?v=pma8ukjav20

Класифікація
Характеристика образу Віллі Вонки
https://learningapps.org/watch?v=ptp34dvwa20

Інтерактивні плакати
https://www.thinglink.com/scene/1310331757047840769

Кластер 
Л. Керролл "Аліса у Країні Див"

Щоденник подвійних нотаток
Л. Керролл "Аліса у Країні Див"

Знайди слово
Л. Керролл "Аліса у Країні Див"


6 клас

Методична платформа до інтегрованого курсу літератур 
(української - автор Сорочинська С.К. та зарубіжної - автор Скубенко Т.М.)
https://drive.google.com/drive/folders/1pGaBB-_f9Gi4HvH_MuEeQIftI252Bivi

Презентація SWAY
"Р. Шеклі "Запах думки"
https://sway.office.com/FbOSQOWUtMKgTNwa?ref=Link


"Хмара слів" 
Р. Д. Бредбері "Усмішка"

Сортування
А. Ліндгрен "Міо, мій Міо". Характеристика Міо і Като
https://wordwall.net/ru/resource/1723217/протистояння-добра-і-зла-у-творі-міо-мій-міо

Сенкан
Напишіть сенкан до образу Конрада за твором Крістіне Нестлінґер (нар. 1936). «Конрад, або Дитина з бляшанки». 


Чек-лист

Дудли (роботи дітей)
Дудл - листівка-логотип пошукової системи Google
Ж. Верн "П*ятнадцятилітній капітан"




Дж. Родарі "Листівки з видами міст" (дитячі роботи на платформі Padlet)
https://padlet.com/skubenko36/k0altnlwr9kkbta5



7 клас

Буктрейлер 
"Детектив. А. Конан Дойл"

"О.Генрі "Дари волхвів"

Робочі картки
Г. Веллс "Чарівна крамниця"



"Хмара слів" 
Діани Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула"


8 клас

Дистанційний урок
Горацій



Ду Фу


"Пісня про Роланда"




"Хмара слів"  В.Шекспір



Склади пазли
https://learningapps.org/display?v=p8jz9cje321






Кола Вена
Ж.Б.Мольєр "Міщанин -шляхтич"








9 клас

Хмара слів

Оноре де Бальзак


Образ Хлєстакова (М. Гоголь  "Ревізор" - робота Орлової А.)

10 клас

Ребуси 
В.Шекспір "Гамлет"



Скетч (роботи учнів)






Г. Белль "Подорожній, коли ти прийдеш у Спа.."
гра "Повітряні кулі"




11 клас

Презентація 
"М. Павич "Скляний равлик"
https://sway.office.com/IAEtyjCCkJasbF24

Доберіть цитати з тексту до зображень
Х. Кортасара "Менади" 

Онлайн-тестування (Google forms)
М.Булгаков "Майстер і Маргарита" 

Тестування на платформі "На урок"
Контрольна робота з теми «Література другої половини ХХ – початку ХХІ ст.»
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=969788

Електронна книга
М.Зузак "Крадійка книжок"
https://www.ourboox.com/books/м-зузак-крадійка-книжок/





Технологічна карта уроку з зарубіжної літератури.
Тема шкільного курсу:   Редьярд Кіплінг. «Якщо…». Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р.  Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна)                          
Урок 27
ПІБ учителя: Скубенко Тетяна Миколаївна
Клас: 7
Тема уроку: Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Кіплінга «Якщо».
Цілі уроку:

 

Навчальні

 Поглибити поняття про вірш та аналіз поетичного твору.

 Формувати вміння:

- визначати у вірші антитези, пояснювати, як вони реалізовані;

- знаходити символи, виявляти їхній прихований зміст, множинність трактування;

- порівнювати оригінали й художні переклади (фрагменти) творів (за умови володіння іноземною мовою).

Удосконалювати вміння учнів висловлювати власне ставлення до порушених у творах філософських і моральних проблем,

вказувати на їх актуальність.

Перевірити:

  -     навички  виразного читання поезії;

-           рівень знань, умінь і навичок визначення проблематики прочитаного твору;

-          вміння емоційно сприймати, висловлювати враження від прочитаного, підтверджувати своєї думки цитатами з тексту.

Провести аналіз результатів засвоєння знань і способів діяльності всього класу та окремих учнів                      

Розвиваючі  

Розвивати:

-          мовну і слухову пам’ять,  зв’язне усне й писемне мовлення;

-          творчі здібності та уяву;

-          навички ухвалювати життєво важливі рішення;

-          вміння і навички правильного користування підручниками, медійною інформацією;

-          логічне мислення учнів через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація.

Підвищувати стилістичну культуру мовлення.

Виховні

Виховувати в учнів:

-          самосвідомість, кращі людські якості, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідного краю, свого народу та мови;  

-          самостійність, мислення, кмітливість;  

-          справедливість, доброзичливість, гуманність, повагу до людей;

-          старанність, наполегливість, бажання творчо працювати;

-          усвідомлення цінності родинних стосунків.

Обладнання уроку:  підручники, таблиці, схеми, текстові завдання, диференційовані завдання,  контрольні запитання.


Тип уроку: комбінований.

Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

Вірш

невеликий поетичний твір, написаний ритмізованою мовою, найчастіше з римуванням рядків

·         висловлює власне судження,

·         підтверджує свою думку цитатами з тексту;

·         виявляє характерні ознаки твору,  його загальнолюдський зміст.

Антитеза

протиставлення

·         характеризує ліричного героя,

·         уміє оцінювати вчинки,  протиставляти позитивне і негативне

Оригінал

самобутній художній твір, не схожий на інші твори, не запозичений, не наслідуваний.

·                          розуміє, аналізує та порівнює тексти оригіналу твору  і різних варіантів перекладу

Переклад

текст, перекладений з іншої мови

·                          розуміє, аналізує та порівнює тексти оригіналу твору  і різних варіантів перекладу

Анафора

стилістичний прийом, що полягає в повторенні однакових звуків, складів, слів на початку віршованих рядків чи строф

·                підтверджує свою думку цитатами з тексту.

 

Тропи

художні засоби

·                          виявляє та розпізнає художні тропи у тексті.

Хід уроку

Етап уроку

Час

Завдання етапу

Зміст

Ключові

компетентності

Літературні компетентності

Методи,

прийоми, засоби

ФОНД*

Діяльність
учителя

Діяльність
учня

1. Організаційний

1,5 хв.

Підготувати учнів до роботи на уроці в цілому і на кожному конкретному етапі уроку

Оголошення теми і мети уроку.

Сприймати, розуміти інформацію державною мовою.

 

 

 

 

 

Ф

Налаштовуєклас на співпрацю.

Оголошує тему, мету уроку.

 

Записують в зошитах дату, тему уроку.

2.Перевірка домашнього завдання

7 хв.

Встановити правильність і усвідомленість виконання учнями домашнього завдання, ліквідувати визначені недоліки в засвоєнні знань, в оволодінні вміннями інтелектуального і практичного характеру

 

Вправа «Печворк з числами».

 

На дошці розташовані різнокольорові картки з номерами (1-6). За кожною з них знаходиться певне зображення (портрет письменника, фото Англії, Індії, ілюстрація до казки «Мауглі» тощо).

 

Математична компетентність:

1)    володіти математичною символікою;

2)    розвивати абстрактне мислення;

3)    перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (малюнок, текст).

 

Міжпредметна

компетентність

(інтеграція: література-образотворче мистецтво-історія-географія)

1)      володіти знаннями з різних галузей науки;

2)      відтворювати знання щодо історичниподій та біографічних фактів

(за необхідності підтверджувати свою думку тезами).

 

Метод-репродуктивний .

Форма-

розповідь.

Прийом-конкретизація і закріплення вже набутих знань.

І

Ф

Задає питання до доповідника з метою деталізації і до класу з метою перевірки недоліків в засвоєнні знань.

Учні називають номер завдання, пояснюють, як ті чи інші зображення повʼязані з життям та діяльністю Р. Кіплінга

4. Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння матеріалу урока.

7 хв

Організувати і спрямувати навчально-пізнавальну діяльність учнів до досягнення основної мети (мотивація, актуалізація раніше засвоєних знань та вмінь, їх об'єктивізація). Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Мотивація навчальної діяльності.

Як відомо, першу книгу Р.Кіплінга  ілюстрував його  рідний батько Джон Локвуд Кіплінг.

Проблемні питання. Що вам відомо про стосунки письменника з батьком? (робота з QR-кодом)

Які основні настанови дають вам батьки?

 

Хто і кому дав ось ці закони існування? Скільки їх усього? Як називаються?

Я- Господь Бог твій.

Шануй твого батька і твою матір.

Не вбивай.

Не кради.

Не свідчи неправдиво на твого

ближнього.

Ініціативність і підприємливість:презентувати власні ідеї та ініціативи чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби;

використовувати комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій, рішень і виявлення лідерських якостей.

Емоційно-цілісна лінія

- розвивати вміння і навички читацької діяльності;

- формувати духовно-емоційний світ учнів, їхні етичні позиції.

 

Міжпредметна

компетентність

(інтеграція: література-християнська етика):

1)         володіти знаннями з різних галузей науки:

2) дотримуватись загальнолюдських правил моралі.

Метод-проблемно-пошуковий.

Прийом-постановка проблемного питання.

Засіб-активізація уваги та мислення.

Ф

 

 

 

 

 

 

 

 

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ф

Ставить проблемне питання.

Спрямує навчальну і пізнавальну

 діяльність учнів.

1)    Відповідають на запитання вчителя.

2)    висловлюють власні судження,

3)    працюють з QR-кодом.

5.

2,5 хв.

Хвилинка релаксації

Перегляд соціального ролика «Батьки і діти» https://www.youtube.com/watch?v=MsCPAsjYL9w

 

 

 

 

 

 

6.Засвоєння нового матеріалу

 

12 хв

Дати учням конкретне уявлення про елементи предметно-наукових (терміни, поняття, правила, закони, теорії, факти тощо) і допоміжних (філософські, методологічні, історико-наукові, міжнаукові, міжпредметні) знань. Виробити відповідні вміння інтелектуального і практичного характеру. Закріпити в системі спеціально організованої діяльності інтелектуального і практичного характеру ті знання і вміння, які необхідні для самостійної роботи над новим матеріалом

Назву вірша «If» українською мовою можна перекласти: коли, якщо, як. Євген Сверстюк перекладає назву твору як «Якщо», проте в тексті перекладу вживає і «якщо», і «як».

       Василь Стус переклад вірша Кіплінга «If» остаточно завершив весною 1981 року і присвятив своєму синові Дмитру. У листі з ув'язнення, звертаючись до сина, Стус писав: «Дорослішай, сину. Ти мусиш швидко подорослішати. Убережися зараз од багатьох зваб... Якраз до цього твого віку повторюю свій переклад пречудового вірша Редьярда Кіплінга (він теж писав вірша "Синові", хоч назвав його "If")».

 

Робота в групах

Познайомтесь з твором  (зверніть увагу на сторінки 126-127 підручника) і визначте  оригінал, переклад і художній переклад. 

Створіть «Хмару слів» за прочитаним.

  1. IF…

(Уривок)

If you can keep your head when all about you ____________________

  1.  

Якщо ти можеш зберігати голову, коли всі довкола

Втрачають її і докоряють цим тобі,

Якщо ти віриш в себе, коли всі в тобі сумніваються,

Але дозволяєш їм їхній сумнів,

Якщо ти можеш чекати і не стомлюватися від чекання,

Чи, будучи оббреханим, не вдаватися до брехні,

Чи, будучи зненавидженим, не ненавидіти,

І не виглядати надто гарно, і не говорити надто мудро;

 

Якщо ти можеш мріяти і не робити мрії своїм господарем,

Якщо ти можеш думати і не робити думки своєю метою,

Якщо ти можеш зустріти Тріумф і Крах

І знати, що вони є тим самим,

Якщо ти можеш слухати, як правду, що ти сказав,

Перекручує шахрай, щоб зробити пастку для дурного,

Чи дивитися, як речі, яким ти віддав життя, зруйновані,

І схилитися, і будувати спрацьованими до краю знаряддями.

3.        

СИНОВІ

Коли ти бережеш залізний спокій

всупір загальній паніці й клятьбі,

коли наперекір хулі жорстокій

між невірів ти віриш сам собі.

Коли ти вмієш ждати без утоми,

обмовлений, не станеш брехуном,

ошуканий, не піддаєшся злому

і власним не хизуєшся добром.

Коли тебе не порабують мрії,

в кормигу дум твій дух себе не дасть,

коли ти знаєш, що за лицедії —

облуда щастя й машкара нещасть.

Коли ти годен правди пильнувати,

з якої вже зискують махлярі,

розбитий витвір знову доробляти,

хоча начиння геть уже старі.

 

Коли ти можеш всі свої надбання

поставити на кін аби за мить

проциндрити без жалю й дорікання —

адже тебе поразка не страшить.

Коли змертвілі нерви, думи, тіло

ти можеш знову кидати у бій,

коли триматися немає сили

і тільки воля владно каже: «Стій!»

 

Коли в юрбі шляхетності не губиш,

а бувши з королями — простоти,

 коли ні враг, ні друг, котрого любиш,

нічим тобі не можуть дорікти.

Коли ти знаєш ціну щохвилини,

коли від неї геть усе береш,

тоді я певен: ти єси людина

і землю всю своєю назовеш.

Переклад Василя Стуса

Математична компетентніст:

1)установлювати причиново-наслідкові зв’язки, виокремлювати головну та другорядну інформацію;

2)перетворювати інформацію з однієї форми в іншу

 

 

характеризує образи персонажів, виявляє в них ключові риси, національний і загальнолюдський зміст;

 зіставляє літературні твори із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.).

.

 

 

 

Метод-навчально- дослідницький.

Прийом-активізація мислення.

Засіб-дослідницька робота.

Ф

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Г

Співпрацює з учнями у виконанні завдання:

·                    дає визначення поняття «анафора»,

 

·                 перевіряє засвоєння понять «оригінал», «переклад», «вірш»,

«антитеза»

Читають визначать оригінал, переклад і художній переклад, виконують інтерактивну вправу:

«Хмара слів», пояснюють вибір малюнка основи.

7. Перевірка розуміння і корекція засвоєння учнями нового матеріалу

 

7 хв.

Перевірити розуміння учнями суттєвих ознак, елементів знань, що засвоюються, структурно функціональних зв'язків і логічних стосунків між ними; надати індивідуальну допомогу учням, що її потребують

 

Які художні засоби виразності використовує автор для більш яскравого вираження власних почуттів?

Вправа «Щоденник подвійних нотаток» (художній засіб - цитата). Робота в парах.

Яку роль відіграє анафора ?

Які зорові образи малює автор вірша ?

Яким кольором замальовані образи твору ?

Визначте емоційний настрій твору.

Ініціативність і підприємливість:презентувати власні ідеї та ініціативи чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби;

використовувати комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій, рішень і виявлення лідерських якостей.

·         виразно читає твір (фрагменти або цілісно), виявляє емоційне враження від прочитаного, пояснює своє ставлення;

·         висловлює власне судження щодо тверджень, використовуючи цитатами з тексту.

 

Метод-навчально-дослідницький.

Прийом-активізація уваги та мислення, здобуття нових знань у процесі самостійної роботи учнів.

 

П

Ф

Перевіряє розуміння учнями проблем, піднятих у творі,  допомагає визначити засоби виразності впливу на читача..

Знаходять у тексті художні засоби виразності.Виконують вправу «Щоденник подвійних нотаток».

8. Підбиття підсумків уроку

 

 

6 хв.

Узагальнити засвоєні знання у вигляді певної цілісності (усне або письмове опитування, бесіда, тести, вправи тощо). Оцінити рівень засвоєння знань і способів діяльності всього класу та окремих учнів

 

Які правила життя ви запам’ятали і можете назвати?

Вправа «Кластер».

Вправа «Закінчити речення:

 -Під час прочитання вірша я відчуваю… (радість, сум, злість…), тому що…»

 

Інформаційно-цифрова компетентність:

1)діяти за алгоритмом, складати план тексту;

2)використовувати інтернет-ресурси для отримання нових знань.

 

 

 

l  виразно читає твір (фрагменти або цілісно), виявляє емоційне враження від прочитаного, пояснює своє ставлення;

l  висловлює власне судження щодо тверджень, використовуючи цитатами з тексту.

Метод-репродуктивний

Прийом – конкретизація і закріплення набутих знань

Ф

 

 

 

І

Перевіряє завдання, дає оцінку роботи класу в цілому та окремих учнів, виставляє оцінки за урок.

 

Виконують вправи «Кластер», «Закінчи речення»

9. Інформація про домашнє завдання, інструктаж про його виконання

 

2 хв.

Повідомити учням зміст домашнього завдання, пояснити методику його виконання. Звернути увагу учнів на важливі помилки, способи їх усунення, норми часу для виконання домашнього завдання

 

Відповісти на питання в підручнику.

Знайти та опрацювати висловлювання Матері Терези про життя.

Уміння вчитися впродовж життя:

  • читати, використовуючи різні види читання:
  • постійно поповнювати власний словниковий запас.
  • користуватися різними джерелами довідкової інформації (словники, енциклопедії, онлайн-ресурси тощо);

 

Метод-репродуктивний.

Ф

Пояснює та записує завдання на дошці,нагадує про алгоритм виконання домашнього завдання

Записують в щоденник.


Немає коментарів:

Дописати коментар