11 клас (дистанційне навчання)




Тема урокуВіхи життя й творчості Пауля Целана (1920-1970). «Фуга смерті» - один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Прийом протиставлення. Провітні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі
1.     
2.     Ознайомитесь з життям та творчістю П. Целана (за підручником та відео Н.Кваші "Пауль Целан біографія")




      https://www.youtube.com/watch?v=qSVDutcj2gM&list=PLeP3CXLPuwOoTd1Yp3gBVbfht08Ao2TkT)

3.     Перегляньте експрес-урок "П. Целан. Фуга смерті (автор – кандидат філологічних наук Б.В. Стороха)"

4.     Прочитайте за підручником ст. 152-161

      Перегляньте відео
5.     "Пауль Целан "Фуга смерті". Читає Вадим Василенко" 
7.     "Пауль Целан. «Фуга смерті» (підготувала Л.П. Юлдашева)"

8.     Проаналізуйте вірш «Фуга смерті» (усно)







Т   Тема урокуМодерністські та неоавангардистські тенденції в драматургії другої пол. ХХ ст. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки, жанрові тенденції.

1.     Опрацюйте:
-  за підручником (автор Ю.Ковбасенко) 
-   https://pidruchnyk.com.ua/464-svtova-lteratura-kovbasenko-11-klas.html   - сторінки 215-217, 236-259
    за підручником (автори: О. Ісаєва, Ж. Клименко, А.Мельник) ст.179-185

3. Знайдіть та запишіть у зошит визначення з теорії літератури: «Театр абсурду», постмодернізм, інтертекстуальність, «магічний реалізм».
    
    


Тема урокуКороткі відомості про швейцарського письменника Ф. Дюрренматта (1921-1990). Художнє дослідження феномена влади – філософсько-етичне  підґрунтя драматургії Ф. Дюрренматта. Алегорично-моральний зміст сюжету п’єси «Гостина старої дами»

1.  

2.     Читайте про письменника

 "Фрідріх Дюрренматт (1921-1990)" (автор С.Байкова) http://www.myshared.ru/slide/1070435/

"Фридрих Дюрренматт" (автор Д.Кабаков)




3.     Прочитайте пєсу «Гостина старої дами»

4.     Подивіться  кіноверсію та порівняйте з твором



5.     Аналіз твору


Тема уроку Проблема сенсу життя окремої людини, спокутування боргів минулого, права сили в контексті духовного досвіду повоєнної Європи. Критика влади грошей у конформістському суспільстві

1.     Опрацюйте
2.     Запишіть у зошит:
Що таке трагікомедія?
Що таке гротеск?
Що таке драма – притча?

3.     Перегляньте виставу


4.     Напишіть твір-роздум «Влади грошей у конформістському суспільстві»




Тема уроку. Короткі відомості про румунського та французького письменника Ежена Йонеско (1909-1998). Зображення духовної та інтелектуальної спустошеності сучасного суспільства – провідна тема творчості драматурга.

1.     Вивчення нового матеріалу

-         Опрацюйте за підручником ст. 179-185

-         Перегляньте "Презентація на тему: "Ежен Йонеско біографія" (Біографія ТВ)



-         Прочитайте пєсу «Носороги»




Тема уроку. Символічний сенс сюжету п’єси «Носороги». Сатирично-гротескне змалювання процесу «омасовлення» людей. Тема втрати індивідуальності під тиском масової свідомості
1.    

      Прочитайте текст
2.     Словникова робота
Гротеск - (grottesco, іт. - grota – печера, грот ) - дещо  вичурне, те ,що виходить за звичні рамки; зображення людей та предметів у фантастичному перебільшенні, потворно-комічному вигляді в мистецтві, літературі.
Абсурд (від латинського «недоречний», «безглуздий»). Абсурдисти вважають головним атрибутом дійсності порушення причинних зв’язків, дегуманізацію людини та втрату нею моральної опори. Поняття «абсурд» прийшло з філософії екзистенціалізму (Альбер Камю, Жан Поль Сартр).
«Театр абсурду» - термін, який позначає сукупність явищ драматургії авангардизму та театру 40-50-х років ХХ століття (Семюель Беккет «Чекаючи на Годо», Єжен Йонеско «Лиса співачка»).

Основна риса «драми абсурду» - гротескно-комічна демонстрація алогічності, ірраціональності, безглуздості форм буття (мовних також), трагічності людського існування, хисткості всіх життєвих цінностей.
3.   
 П’єса складається з трьох дій. У першій  - абсурдна ситуація лише намічається: невідомо звідки з’являється носоріг. У другій  -   ситуація ускладнюється: з’являється загроза масового зносороження. У третій – абсурдна ситуація досягає свого апогею. Простежуючи  етапи цього процесу, Йонеско відкриває у нібито абсурдній навалі «оносорожування» певну логіку, яка відображає закономірності поширення будь-якої колективної ідеї.

4.     Опрацюйте матеріали сайту "Історія зарубіжної літератури ХХ століття"
5.     Подивіться виставу "Носороги"




     Тема уроку. Постмодернізм – одне з найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Основоположні принципи постмодерністської поетики. Постмодерністське мистецтво та елітарна і масова культура1.     

       Перегляньте презентацію "Постмодернізм" (автор Т. Біденко)

      https://naurok.com.ua/prezentaciya-postmodernizm-24891.html2. 

      Опрацюйте за підручником ст. 182-185




Тема уроку. Короткі відомості про Милорада Павича (1929-2009). Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму


Милорад Павич

1.     Опрацюйте матеріали

-         на сайті УкрЛіб
-         «На урок» (автор Біденко Т. )
-       за підручником (автор Ю.Ковбасенко) ст. 296-299
-       за підручником (автори: О. Ісаєва, Ж. Клименко, А.Мельник) ст. 257-261

- на платформі OURBOOX (автор О.Коваленко)
https://www.ourboox.com/books/милорад-павич/?fbclid=IwAR16mO6N7VqkhuzzkG33bGzZdEZ67tcLS9uLFF918VKu-gQGVnJ04O287xM

2.     Прослухайте експрес-урок  «М. Павич. Скляний равлик (автор – кандидат філологічних наук Б.В. Стороха)»
https://www.youtube.com/watch?v=6RG0P2QPFgk
3.     
      Прочитайте оповідання М. Павича «Скляний равлик»



      Тема уроку. Можливість вибору шляхів читання твору як вияв характерної   для постмодерністської  літературної гри  письменника з текстом і читачем. Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори

Попрацюйте з презентацією, доповніть запропоновану таблицю 

      https://sway.office.com/IAEtyjCCkJasbF24



      Тема уроку. Короткі відомості про Хуліо Кортасар (1914-1984). Фантасмагорична картина безумства натовпу в оповіданні Х. Кортасара «Менади»
       
      Опрацюйте: 
      
а  1) за підручником (автори: О. Ісаєва, Ж. Клименко, А.Мельник)  - ст.186 - 189

     2) матеріали, які підготувала вчитель О.Гвоздікова






Прочитайте  оповідання "Менади"

Розгадайте кросворд (автор - В. Тірон) та проведіть самоперевірку






Тема уроку. Відображення сучасних соціальних, психологічних, етичних проблем у творі. Специфіка індивідуального стилю митця

1. Подивіться експрес-урок  Х. Кортасар "Менади" (автор – кандидат філологічних наук Б.В. Стороха)

2. Розгляньте та проаналізуйте інфографіку (автор В.Тірон)

3. Опрацюйте матеріали презентації (автор С. Авраменко)

4. Доберіть цитати з тексту до зображень

5. Пройдіть тестування (автор О. Малієнко)
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=131066
Підготуйтесь до написання контрольної роботи.



Тема уроку. Контрольна робота з теми «Література другої половини ХХ – початку ХХІ ст.»
Пройдіть, будь ласка, підсумкове тестування за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=969788



Тема уроку. Таїр Халілов  (нар. 1940) - сучасний український кримськотатарський письменник. Близкість прози Халілова до філософії екзистенціалізму. «До останнього подиху» - історія життя, боротьби та любові героя твору, віддзеркалення в ній трагічної долі кримськотатарського народу


Прочитайте

"Халілов Таїр Бекірович. Автобіографія"

https://www.ukrlib.com.ua/bio-zl/printit.php?tid=8074

Опрацюйте за підручником ст. 204-213

Словникова робота
Екзистенціалі́зм або філософія існування (фр. existentialisme від лат. exsistentia — існування) — напрям у філософії XX століття, що позиціонує і досліджує людину як унікальну духовну істоту, що здатна до вибору власної долі.
                                                                                                             (Джерело: Вікіпедія)

Подивіться відео
Таїр Халілов. «До останнього подиху» (підготувала Л.П. Юлдашева). Презентація до підручника «Зарубіжна література. 11 клас» / О.М. Ніколенко та ін. (К.: «Грамота», 2019)

Прочитайте повість Таїра Халілова "До останнього подиху"




Тема уроку. Тема депортації кримських татар та свавілля влади. Образ Бекира – людини, котра ніколи не здається. Почуття гідності героя, глибинний зв'язок зі своїм народом




1. Подивіться відео
"Депортація кримських татар 1944. Як це було..."
https://www.facebook.com/watch/?v=548137542034515&external_log_id=a0b2965b692b6a1127cdc2000e568901&q=департація%20кримських%20татар

"Культура кримських татар"
https://www.facebook.com/watch/?v=1091641887560570&external_log_id=a0b2965b692b6a1127cdc2000e568901&q=департація%20кримських%20татар

2. Опрацюйте матеріали   "Зарубіжна література. Рівень стандарту. 11 клас. Ковбасенко Ю.І." 
https://history.vn.ua/pidruchniki/kovbasenko-world-literature-11-class-2019-standard-level/26.php?fbclid=IwAR0o5xIO1V9tizEzRAMCTGGMyMRj62myNoLznFoWhk5Y_im2-6EswtOT2l8

3. Дайте характеристику образу Бекира (у довільній формі: схема, таблиця, текст тощо), роботу надішлість мені на пошту skubenko36@ukr.net

4. Подивіться переможний виступ Джамали на Євро - 2016.  Пісня "1944"

5.  Подумайте, як би ви закінчили цей твір після слів автора: "І знову він почув кроки. Рішучі кроки. Ось вони швидко підходять до дверей, кілька разів лунає дзвінок. Такий жаданий дзвінок у двері. Згасла надія знову запалює його. Це додає сил. Він підняв голову і рішуче подивився на двері. Залишалось найважче — встати і відчинити двері.
— Сину мій, — кволо вигукнув він. — Я зараз, зараз... Пересилюючи дикий біль у поясниці, він зібрав рештки
сили, останнім зусиллям волі дрижачими руками судомно вчепився за косяк дверей, дотягнувся до засуву замка і зрушив його з місця. Двері посунулись і, непритомніючи , він побачив, як в очі вдарило яскраве світло..."
Переклад Лідії Любимової





Тема уроку. Джон Майкл Грін (нард 1977) – американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблогер. «Провина зірок» - розповідь про історію кохання невиліковно хворих  юнака та дівчини.

1. Подивіться "ВИННІ ЗІРКИ (офіційний трейлер)"


2. Опрацюйте матеріали до уроку (автор  tirvo) та виконайте завдання (на вибір)
https://padlet.com/tirvo/mmeelxdjd4dr1vzu?fbclid=IwAR09FiuLS5DavWdZ4oQeEoav2knnliK-r6GWlICVHykPg9eGtjkRtuyRjCk

3. Прочитайте роман "Провина зірок"

4. Пройдіть тестування (автор В.Морозова)






Тема уроку. Образи головних героїв. Ідея цінності життя. Символіка назви твору. Ліризм, іронічність оповіді

1. Подивіться експрес урок (автор В.Тирон)

2. Опрацюйте матеріали презентації (автор Л.Субботіна)

 3. Більше  матеріалів до уроку (автор  tirvo). Виконайте завдання (на вибір)

3. Подивіться інсоляре (автор В. Ткаченко)


4. Пройдіть тестування (автор Н. Гончарова)




Тема уроку. Короткі відомості про Маркуса Френка Зузака (нар. 1975). «Крадійка книжок» - роман про Другу світову війну. Історія життя дівчинки Лізель Мемінгер

1. Опрацюйте матеріали електронної книги

2. Прочитайте роман "Крадійка книжок"

3. Пройдіть тестування (автор Н. Гончарова)





Тема уроку. Викриття згубного впливу нацизму у творі. Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи.

1. Подивіться відео "Буктрейлер на книгу Маркуса Зузака "Крадійка книжок" (краматорська центральна бібліотека)



2. Проаналізуйте.
Символіка кольорів у творі.

3. Подумайте
Яким автор роману зобразив небо? Чому?

4. Повторіть поняття "маленька людина".
«Маленька людина» — тип літературного героя, що з’явився в реалістичній літературі початку XIX ст. Для «маленької людини» характерне знаходження на нижніх щаблях суспільної драбини, яке визначає їхню психологію й суспільну поведінку - приниженість у поєднанні з відчуттям несправедливості та ураженого самолюбства. Одним з перших, хто висунув у російській літературі демократичну тему "маленької людини", був О.Пушкін. Традиції Пушкіна продовжили й розвинули М.Гоголь, Ф.Достоєвський. Наскрізною темою «маленької людини» пронизана літературна спадщина О.Генрі. До теми звертаються  також письменники кінця XIX - XX ст.: А. Чехов, М.Горький, Л.Андрєєв, Ф.Сологуб, О.Аверченко, К.Треньов, І.Шмельов, М.Зощенко, М.Булгаков, В.Войнович, Є.Гребінка.
Якими М.Зузак зобразив цих людей?

5. Напишіть 
твір-роздум "Тема смерті і життя, відповідальність у романі М. Зузака "Крадійка книжок"


22.05

Тема уроку.  Контрольна робота з теми «Сучасна література в юнацькому читанні» (тести)

Пройдіть, будь ласка,  підсумкове тестування (автор І. Богоманова)
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5574159




26.05

Тема уроку. Узагальнення та систематизація навчального матеріалу

Шановні випускники!

Ось і завершились шкільні мандри на кораблі ЛІТЕРАТУРИ. 
Але ваше вільне плавання світом книг лише починається. 

Подивіться, будь ласка, це відео
https://www.youtube.com/watch?      time_continue=3&v=m0ReBeGc_IU&feature=emb_logo

Література на літо
https://uk.wikipedia.org/wiki/100_найкращих_книг_усіх_часів_(за_версією_норвезького_книжкового_клубу)

Обов'язкові для читання
https://vsiknygy.net.ua/neformat/46220/

Бажаю успіхів! І будьте щасливими!!!



ІНСТРУКЦІЯ
 з безпеки життєдіяльності учнів під час літніх канікул
1. Загальні положення.
1.1. Інструкція з безпеки учнів під час літніх канікул поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час перебування учнів на літніх канікулах.
1.2. Інструкцію розроблено відповідно до «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 01.08.2001 № 563, «Правил дорожнього руху України», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, «Правил пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України», затверджених Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Головного управління державної пожежної охорони від 30.09.1998 № 348/70.
1.3. Всі учасники навчально-виховного процесу повинні знати правила надання першої (долікарської) допомоги при характерних ушкодженнях, мати необхідні знання і навички користування медикаментами.

2. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів під час  літніх канікул.
2.1. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів перед початком літніх канікул.
2.1.1. Перед початком чітко визначити терміни початку та закінчення канікул.
2.1.2. У разі продовження канікул слід телефонувати в останній день визначених термінів до приймальної навчального закладу для визначення нового терміну канікул.
2.2. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів під час літніх канікул.
2.2.1. Під час канікул, перебуваючи на вулиці й ставши учасником дорожньо-транспортного руху, чітко виконувати правила дорожнього руху:
  • · рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, притримуючись правого боку;
  • · за межами населених пунктів, рухаючись узбіччям чи краєм проїжджої частини, йти назустріч руху транспортних засобів;
  • · переходити проїжджу частину тільки по пішохідних переходах, зокрема підземних і наземних, а у разі їх відсутності – на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч;
  • · у місцях із регульованим рухом керуватися тільки сигналами регулювальника чи світлофора;
  • · виходити на проїжджу частину з-за транспортних засобів упевнившись, що не наближаються інші транспортні засоби;
  • · чекати на транспортний засіб тільки на посадкових майданчиках (зупинках), тротуарах, узбіччях, не створюючи перешкод для дорожнього руху;
  • · на трамвайних зупинках, не обладнаних посадковими майданчиками, можна виходити на проїжджу частину лише з боку дверей і тільки після зупинки транспортного засобу;
  • · у разі наближення транспортного засобу з увімкненим проблисковим маячком червоного або синього кольору, чи спеціальним звуковим сигналом, треба утриматися від переходу проїжджої частини або негайно залишити її;
  • · категорично заборонено вибігати на проїжджу частину, влаштовувати на ній або поблизу неї ігри, переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом, або невстановлених місцями;
  • · по проїжджій дорозі рухатися на велосипеді можна тільки дітям, які досягай 16-ти років; мопеди й велосипеди повинні бути обладнанні звуковим сигналом та світлоповертачами: попереду – білого кольору, по боках – оранжевого, позаду – червоного; на голові у водія має бути захисний шолом; слід чітко дотримуватися правил дорожнього руху;
  • · водіям мопедів і велосипедів заборонено: керувати транспортом із несправним гальмом, звуковим сигналом, у темну пору доби; рухатися по автомагістралях, якщо є поряд велосипедна доріжка; рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках; їздити не тримаючись за кермо та знімати ноги з педалей; перевозити пасажирів; буксирувати інші транспортні засоби;
  • · для катання на інших засобах (скейтборд, самокат, ролики тощо)· слід обирати місце на дитячих майданчиках та ін., на проїжджу частину виїжджати заборонено;
  • · учні повинні виконувати зазначені правила, а також інші Правила дорожнього руху України, знання про які були отримані на уроках основ здоров’я, виховних годинах, інших навчальних спеціалізованих установах, предметних уроках;
  • · перебувати поблизу залізничних колій дітям без супроводу дорослих заборонено;
  • · учні, користуючись транспортним засобом, повинні сидіти або стояти тільки в призначених для цього місцях, тримаючись за поручень або інше пристосування.
2.2.2. Підчас канікул, перебуваючи вдома, на вулиці, в спеціалізованих установах, транспорті, учні повинні чітко виконувати правила пожежної безпеки:
  • · заборонено брати з собою вогненебезпечні предмети, що можуть спричинити пожежу (запальнички, сірники, петарди, бенгальські вогні, феєрверки, цигарки, легкозаймисті речовини, вогнезаймисту рідину тощо);
  • · користуватися газовою плитою вдома можна тільки із спеціалізованим електричним приладом для вмикання і під наглядом дорослих;
  • · заборонено використовувати віконниці на вікна для затемнення приміщень і застосовувати горючі матеріали; зберігати бензин, газ та інші легкозаймисті горючі рідини, приносити їх до приміщення; застосовувати предмети оформлення приміщень, декорації та сценічне обладнання, виготовлене з горючих синтетичних матеріалів, штучних тканин і волокон (пінопласту, поролону, полівінілу тощо); застосовувати відкритий вогонь (факели, свічки, феєрверки, бенгальські вогні тощо), хлопушки, дугові прожектори; влаштовувати світлові ефекти із застосуванням хімічних та інших речовин, що можуть викликати загоряння; встановлювати стільці, крісла тощо, конструкції, виготовлені з пластмас і легкозаймистих матеріалів, а також захаращувати предметами проходи та аварійні виходи;
  • · у жодному разі не брати на вулиці чи в іншому місці незнайомі, чужі предмети, зокрема побутову техніку, не вмикати їх у розетку вдома чи в інших установах – це може призвести до вибуху та надзвичайної ситуації;
  • · не наближатися до електроприладів, музичної апаратури, що живляться струмом. Користуватися електроприладами тільки сухими руками і в присутності батьків. У разі виявлення обірваних проводів, неізольованої проводки, іскріння проводки, слід негайно повідомити дорослих;
  • · не скупчуватися біля проходів у громадських установах, біля входів та виходів, у приміщеннях вестибюлю;
  • · під час участі в масових заходах не кричати, не свистіти, не бігати, не стрибати, не створювати травмонебезпечних ситуацій у приміщенні, виконувати правила пожежної безпеки;
  • · у разі пожежної небезпеки (наявності вогню, іскріння, диму) слід
  • · негайно вийти на повітря (за двері, балкон) та кликати на допомогу. Ви службу пожежної охорони за номером 101, назвавши своє ім’я, прізвище, коротко описавши ситуацію: наявність вогню, диму, кількість людей у приміщенні, залишити номер свого телефону;
  • · при появі запаху газу в квартирі, приміщенні у жодному разі не вмикати електроприлади, не користуватися стаціонарним чи мобільним телефоном, відчинити вікна, двері, перевірити приміщення, вимкнути газову плиту, якщо вона була ввімкнена, й вийти з приміщення; покликати на допомогу дорослих, негайно повідомити в газову службу за номером 104 чи 101 пожежну охорону – 101; назвавши своє ім’я, прізвище, коротко описавши ситуацію й залишивши номер свого телефону.
2.2.3. Під час канікул, перебуваючи вдома, на вулиці, в спеціалізованих установах, громадських місцях, приміщеннях, транспорті тощо учні повинні чітко виконувати правила з попередження нещасних випадків, травмування, отруєння тощо:
  • · під час канікул заборонено перебувати біля водойм без супроводу дорослих для запобігання утоплення дітей. Відпочиваючи у прибережній зоні, слід виконувати правила безпечної поведінки на воді: не запливати за огороджу вальні буї, не підпливати до моторних човнів, вітрильників, веслових човнів та інших плавзасобів; на залізати на технічні та попереджувальні знаки, буї та інші предмети; не використовувати
  • · рятувальні засоби і спорядження не за призначенням; не стрибати у воду зі споруд, не пристосованих для цього, й у місцях, де невідомі глибина та стан дна; не організовувати у воді ігри, пов’язані з пірнанням і захопленням тих, хто купається; не стрибати у воду з човнів, катерів, вітрильників та інших плавзасобів; не використовувати для плавання дошки, камери від волейбольних м’ячів, рятувальні круги, надувні матраци (особливо у штормову погоду); не купатися біля причалів та у вечірній час, особливо після заходу сонця; не стрибати у воду в незнайомих місцях; не купатися біля обривів, зарослих рослинністю берегів; не засмічувати воду та узбережжя, не залишати та не кидати сміття. Заборонене купання у затоплених кар’єрах, каналах, озерах, пожежних водоймах, ставках, морських акваторіях та інших водоймах, що не мають обладнаних пляжів сезонними рятувальними постами, не зареєстровані місцевою владою як місця масового відпочинку. Під час купання не слід робити зайвих рухів, не пірнати, не треба тримати свої м’язи в постійній напрузі, не порушувати ритму дихання, не перевтомлювати себе, не брати участі у великих запливах без необхідних тренувань та дозволу лікаря. Не можна заходити у воду спітнілим або після прийому сонячних ванн, жвавих ігор. Як тільки ви починаєте замерзати, треба негайно вийти з води, енергійно розтертися рушником і швидко одягтися. Категорично заборонено заходити у воду, якщо ви погано почуваєтеся;
  • · категорично заборонено перебувати біля будівельних майданчиків, кар’єрів, закинутих будівель для запобігання обрушень будівельних матеріалів й попередження травм та загибелі дітей;
  • · категорично заборонено вживати алкоголь, наркотичні засоби, тютюнові вироби, стимулятори;
  • · уникати вживання в їжу грибів;
  • · категорично заборонено брати в руки, нюхати, їсти незнайомі дикі рослини чи паростки квітів, кущів, дерев, що може призвести до отруєння;
  • · пересуватися слід обережно, спокійно. Беручи участь в іграх, не створювати хаотичного руху, не штовхатися, не кричати. На вулиці бути обережним, дивитися під ноги, щоб не впасти в яму чи відкритий каналізаційний люк;
  • · не підходити на вулиці до обірваних, обвислих проводів, або проводів, які стирчать, а особливо, якщо від них іде гудіння – дані проводи можуть бути ще підживлені електрострумом;
  • · не підходити до щитових, не залазити на стовпи з високовольтними проводами – можна отримати удар електрострумом від високовольтних живлень на відстані 5 м;
  • · бути обережним на дитячих майданчиках, у парках відпочинку: спочатку переконатися, що гойдалки, атракціони, турніки та інші прилади справні, сильно не розгойдуватися й не розгойдувати інших, щоб не призвести до падіння чи іншого травмування;
  • · не виходити на дах багатоповерхівки для попередження падіння дітей із висоти;
  • · не підходити До відчинених вікон, мити вікна тільки в присутності дорослих, не нахилятися на перила, парапети сходинок для запобігання падіння дітей із висоти;
  • · не спускатися у підвали будинків чи інші підземні ходи, катакомби, бомбосховища – там може бути отруйний газ;
  • · не вступати в контакт із незнайомими тваринами для запобігання отримання укусів від хворих на сказ тварин;
  • · застосовувати всі знання й правила, отримані на уроках основ здоров’я, виховних годинах, навчальних уроках.
2.2.4. Під час канікул учні повинні виконувати правила безпеки життєдіяльності під час самостійного перебування вдома, на вулиці, у громадських місцях, у друзів, на молодіжних дискотеках, у замкнутому просторі з чужими людьми, правила попередження правопорушень та насильства над дітьми:
  • · не розмовляти й не вступати в контакт із незнайомцями, зокрема не передавати їм цінні речі, ключі від дому, навіть якщо вони назвалися представниками міліції. Слід одразу кликати на допомогу й швидко йти до людей;
  • · не підходити до автомобілів із незнайомцями, навіть якщо вони
  • · запитують дорогу. Скажіть, що не знаєте, і швидко йдіть геть;
  • · перебувати без супроводу дорослих на вулиці дітям до 10-ти років можна до 20 год, до 14-ти років – до 21 год, до 18-ти років – до 22 год. У темну пору сезону – до настання темряви;
  • · діти мають право не відчиняти двері дому навіть представникам правоохоронних органів. Якщо незнайомець запитує, чи скоро прийдуть батьки, повідомте, що скоро – вони у сусідів, а в цей час зателефонуйте батькам і двері незнайомцям не відчиняйте;
  • · бути подалі від тих, хто влаштовує бійки, не брати участі в суперечках дорослих і не провокувати словами чи діями агресивну поведінку, що може призвести до бійки або травми; у стосунках із оточуючими керуйтеся толерантними відносинами;
  • · не заходити в під’їзд, ліфт із незнайомими людьми; одразу кликати на допомогу, якщо незнайомець провокує якісь дії щодо вас. Бути уважнішими, оглядатися й перевіряти, чи не слідує за вами хтось під час проходу провулків, підземних переходів між домами й тунелями. Якщо за вами хтось іде, зупинитися й відійти у сторону, щоб потенційний переслідувач пройшов повз вас;
  • · під час перебування на дискотеці, треба завчасно попередити батьків, щоб зустріли вас після заходу; слід керуватися загальними правилами етикету й нормами поведінки, не провокувати оточуючих на агресивну поведінку діями і словами.
  • · У разі небезпечної ситуації звертатися до служби охорони закладу, викликати міліцію за номером 102, зателефонувати батькам;
  • · не вчиняти дії, що можуть призвести до правопорушень. Неповнолітніми у кримінальному праві вважаються особи віком до 18-ти років. За злочини, вчинені після настання 14-річного віку, неповнолітні підлягають кримінальній відповідальності; позбавлення волі неповнолітньому може бути призначення строком до 10-ти років; найбільш суворим примусовим заходом виховного характеру с направлення до спеціальних навчально-виховних установ, що здійснюється примусово, незалежно від бажання неповнолітнього чи його батьків;
  • · батьки неповнолітніх, які не займаються вихованням своїх дітей, підлягають адміністративному штрафу в розмірах, передбачених відповідною статтею Карного кодексу України;
  • · всеукраїнські гарячі лінії підтримки дітей та молоді України: Всеукраїнська лінія «Телефон довіри» – 800-500-21-80; національна гаряча лінія з питань попередження насильства над дітьми та захисту прав дітей – 500-500-33-50 (у межах України дзвінки безкоштовні).
2.2.5. Під час канікул учні повинні виконувати правила запобігання захворювань на грип, інфекційні й кишкові захворювання, педикульоз тощо:
  • · при нездужанні не виходити з дому, щоб не заражати інших людей, і викликати лікаря;
  • · хворому виділити окреме ліжко, посуд, білизну;
  • · приміщення постійно провітрювати;
  • · у разі контакту із хворим одягати марлеву маску;
  • · хворому слід дотримуватися постільного режиму;
  • · вживати заходів профілактики: їсти мед, малину, цибулю, часник; чітко виконувати рекомендації лікаря;
  • · постійно мити руки з милом перед їжею;
  • · не їсти брудних овочів та фруктів, ретельно їх мити й ошпарювати;
  • · для запобігання захворювання на педикульоз, регулярно мити голову; довге волосся у дівчат має бути зібране у зачіску, не користуватися засобами особистої гігієни (гребінцем) інших осіб, а також не передавати свої засоби гігієни іншим. Не міряти й не носити чужого одягу, головних уборів, а також не передавати свого одягу іншим;
  • · не вживати самостійно медичних препаратів, не рекомендованих лікарем;
  • · якщо ви погано почуваєтеся, а дорослих немає поряд, слід викликати швидку медичну допомогу за номером 103, описавши свій стан, назвавши номер свого телефону, домашню адресу, прізвище, ім’я, а також зателефонувати батькам.
3. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів при виникненні надзвичайної або аварійної ситуації.
3.1. Не панікувати, не кричати, не метушитися, а чітко і спокійно виконувати вказівки дорослих, які перебувають поряд.
3.2. Слід зателефонувати батькам, коротко описати ситуацію, повідомити про місце свого перебування.
3.3. Якщо ситуація вийшла з-під контролю дорослих, потрібно зателефонувати до служб екстреної допомоги за телефонами:
101– пожежна охорона;
102 – міліція;
103 – швидка медична допомога;
104– газова служба;
коротко описати ситуацію, назвати адресу, де сталася надзвичайна ситуація, а також своє прізвище, ім’я, номер свого телефону.
3.4. У разі можливості слід залишити територію аварійної небезпеки.
сайт "Допомога вчителю завжди" urokok.com.ua

Немає коментарів:

Дописати коментар