Тема уроку. Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс. «Любов». Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…».
1. Опрацювати за підручником ст. 181-190
2. Переглянути відео
"Презентація Генріх Гейне"
"Презентація Генріх Гейне"
"Роберт Бернс, вірш "Моя любов - рожевий квіт...", 7 клас"
"Відеопоезія учениці 7 класу Романів Василини. Романс: муз. М. Лисенка, виконує М. Фокін".
"М. Лисенко романс Коли настав чудовий май" (співає Анатолій Дуда)
https://www.youtube.com/watch?v=G5DblTasvA0
3. Читати та аналізувати вірші Р.Бернса та Г.Гейне
Тема уроку. Контрольна робота за розділом «Літературний детектив». Тести.
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі (1862–1910) – майстер новели.
1.
Переглянути буктрейлер, створений учнями нашої школи
https://drive.google.com/open?id=1qGc0a62ffD5ST7zoy06CMZuEeUxqSJAi
https://drive.google.com/open?id=1qGc0a62ffD5ST7zoy06CMZuEeUxqSJAi
2. Контроль знань: пройти тестування за посиланням https://docs.google.com/forms/d/1L4JAu8zBQ04NzW31Yh-nQj3peocVRcBpVdPXvymbC4I/edit
3. Домашнє завдання
Виписати у зошит поняття «новела». Прочитати та коротко законспектувати за підручником сторінки 228-230.
Тема уроку. Моральні цінності в новелі О. Генрі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. Біблія («Поклоніння волхвів»).Новела та її різновиди.
1.
Перегляньте буктрейлер, створений учнями нашої школи
2. Запишіть у зошит: «Волхви (церк.-слов. волхвъ, стцерк.-слов. вълхвъ; відуни, віщуни) — слов'янське жрецтво, служителі язичницького культу. Були передусім носіями релігійних знань, а також мудрецями, знахарями, лікарями.»
3. Ознайомтесь з матеріалами:
- «О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. Новела як літературний жанр, її характерні ознаки» (автор Н .Ягодкіна)
- «О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. Новела як літературний жанр, її характерні ознаки» (автор Н .Ягодкіна)
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-o-genri-majster-noveli-moralni-cinnosti-v-noveli-dari-volhviv-biblijni-motivi-u-tvori-hudozni-detali-novela-ak-literaturnij-zanr--64329.html
- "Моральні цінності в новелі О.Генрі “Дари волхвів” (автор Т.Козова)
https://www.slideshare.net/tamilakozova/ss-65433477
https://www.slideshare.net/tamilakozova/ss-65433477
4. Прочитайте новелу (за підручником ст.236-240)
5. перегляньте презентацію на тему: "Дари волхвів" (автор А.Химинець)
https://svitppt.com.ua/rizne/dari-volhviv.html
Тема уроку. Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).
1. Подивіться відеоурок
2. Подивіться буктрейлер до твору (автор А. Якушева)
3.
Прочитайте новелу О.Генрі «Останній листок»
Прочитайте новелу О.Генрі «Останній листок»
4.
Прослухайте аудіокнигу (за бажанням). Озвучено Дариною Святненко
Прослухайте аудіокнигу (за бажанням).
https://www.youtube.com/watch?v=Q0HfL_r1dRY
Прослухайте пісню "КЛИП "Останній листочок". Нина Бойкова, 10 л."
Прослухайте пісню "КЛИП "Останній листочок". Нина Бойкова, 10 л."
5. Подивіться кіноверсію новели
6.
Пройдіть тестування
Пройдіть тестування
https://naurok.com.ua/test/o-genri-ostanniy-listok-66527.html (автор О. Крят)
Тема уроку. Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач. Поглиблення понять про оповідача і розповідача. Порівняння образів героїв новели.
Добро - не наука, воно - дія.
Р. Роллан
У маленькому тілі часто таїться велика душа.
Англійська приказка
1. Перегляньте та опрацюйте матеріали презентацій
- " О.Генрі «Останній листок». Взаєморозуміння та прагнення зробити добро іншим як засіб подолання життєвих негараздів. Утілення в образі Бермана найкращих." (автор Н.Пономаренко)
http://www.myshared.ru/slide/1371672/
- "Мистецтво бути Людиною. (Втілення в образі Бермана найкращих людських рис. Гуманізм твору О.Генрі "Останній листок")" (автор О.Швед)
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-iz-zarubizhno-literaturi-dlya-7-go-klasu-na-temu-o-genri-ostanniy-listok-8174.html
- Доповніть комікси висловлюваннями (використайте текст твору).
(автор коміксів О.Литвин)
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-iz-zarubizhno-literaturi-dlya-7-go-klasu-na-temu-o-genri-ostanniy-listok-8174.html
- Доповніть комікси висловлюваннями (використайте текст твору).
(автор коміксів О.Литвин)
2. Пройдіть тестування https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=132421) (автор Т.Савицька)
Тема уроку. Чи здійснилася мрія старого Бермана?
1. Опрацюйте матеріали, запропоновані вчителем Петровською І.О.
https://elektronnyjzoshyt.blogspot.com/p/7.html
Попрацюйте з матеріалами електоронної книги, яку підготувала вчитель з Харкова - Наталя Борисівна https://www.ourboox.com/books/чарівна-крамницягерберт-уеллс/ fbclid=IwAR2YqsevOU1mu9Qdho8dQ2MKOFfQ2B0gZamgeeMGtweOpM92Q4234Pp24_g Пройдіть тестування (автор Кушова О.П.) https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2190603 Тема уроку. Рюноске Акутаґава (1892–1927). Майстер японської новели. Втілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». 1. Подивіться
експрес уроки Рюноске Акутагава «Павутинка» (автор Н. Черкасова)
Тема уроку. Філософський зміст
твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата). Біблія («Поклоніння
волхвів»). Особливості вірувань
японців.
Рюноске Акутагава
https://elektronnyjzoshyt.blogspot.com/p/7.html
2. Надрукуйте та надішліть на перевірку твір-роздум «Чи здійснилася мрія старого Бермана?»
Тема уроку. Видатний
англійський фантаст Г.Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі
«Чарівна крамниця»
1. Опрацюйте за підручником Є.Волощук ст. 241-248
1. Опрацюйте за підручником Є.Волощук ст. 241-248
2. Перегляньте відео та створіть хмару слів
- "Уеллс, Герберт Джордж"
- "Уеллс, Герберт Джордж"
- "Герберт Уеллс, біографія, 7 клас"
3. Подивіться буктрейлер до твору "Чарівна крамниця" (автор Вік Тор)
4. Прочитайте новелу "Чарівна крамниця"
5. Виконайте вправу https://learningapps.org/2264753 (автор - Н. Такалюк)
Пройдіть тестування https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=524004 (автор С.Бучинська)
Тема уроку. Особливості дитячого
світу в оповіданні. Роль елементів фантастики
Подивіться відеоурок "Чарівна крамниця. 2 урок" (автор Ольга Володимирівна)
https://www.youtube.com/watch?v=etdJFJIqX_8
Рюноске Акугатава «Павутинка» (автор Л. Данюк)
2. Прочитайте новелу Р.Акутагави «Павутинка»
Рюноске Акутагава
Будда
1. Подивіться відеоуроки
Ознайомтесь з біографією письменника https://uk.wikipedia.org/wiki/Айзек_Азімов Опрацюйте за підручником ст. 266-267 Ознайомтесь з матеріалами презентації Т. Коваленко https://naurok.com.ua/prezentaciya-ayzek-azimov-fah-172305.html Прочитайте повість "Фах" (або прослухайте аудіокнигу https://www.youtube.com/watch?v=ecdDcPCV_-w) Запитання (автор С.Комар) https://wordart.com/3s258bre7ypf/с-комар-думка-яку-утверджує-айзек-азімов-в-оповіданні-фах Завдання (автор Л. Малєєва) https://wordwall.net/ru/resource/1699413/7-клас-аазімов-фахперевір-свої-знаннярозподіли-за-г
Шановні учні! Запрошую вас до участі у VІ Всеукраїнській інтернет-олімпіаді "На урок" (Весна 2020) із зарубіжної літератури. Якщо забули пароль, пишіть, відправлю кожному персонально. Більше дізнатися про олімпіаду можете за посиланням https://naurok.com.ua/olimpiada Тема уроку. Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі 1. Повторіть вивчене. Подивіться експрес уроки (автор Ольга Володимирівна) (автор О.Сахно) (автор Ольга Володимирівна)
2. Попрацюйте з матеріалами карток (автор О.Гвоздікова)
3. Пройдіть тестування (автор Л. Кулиба) https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=670986 Тема уроку. Утвердження сили
людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. 1. Словникова робота. Фах - професія. Фах - покликання, призначення, талант. Фах - (багатозначний термін, від нім. Fach) — спеціальність, професія, наукова дисципліна, галузь. Звідси походить: Фахівець (синонім) — професіонал, спеціаліст. Вид заняття, трудової діяльності, що вимагає певної підготовки і є основним засобом до існування. Осві́та — цілеспрямована пізнавальна діяльність людей з отримання знань, умінь, або щодо їх вдосконалення.
Інтелéкт — це здатність пізнавати і вирішувати проблеми, які об'єднують в собі пізнавальні здібності. Інтелект властивий людям, а також спостерігається у тварин. Штучний інтелект - це розділ обчислювальної лінгвістики та інформатики який займається формалізацією проблем і завдань інтелекту.
Знання́ — форма існування і систематизації результатів пізнавальної діяльності людини. Виділяють різні види знання: наукове, повсякденне (здоровий глузд), інтуїтивне, релігійне та інші. Повсякденне знання служить основою орієнтації людини в навколишньому світі, основою її повсякденної поведінки і передбачення, але звичайно містить помилки і протиріччя. Науковому знанню властиві логічна обґрунтованість, доведеність. 2. Усно дайте відповіді на запитання підручника ст. 267 3. Опрацюйте матервали уроку (автор О.Мала) https://vseosvita.ua/library/ajzek-azimov-fah-utverdzenna-sili-ludskogo-intelektu-samostijnosti-mislenna-tvorcoi-uavi-moralnih-cinnostej-rozuminna-sutnosti-kulturi-j-osviti-prizna-242651.html Запишіть таблицю у зошит
4. Пройдіть тестування (автор Ю.Большакова) https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=273577 Тема уроку. Діана Вінн Джонс
(1934-2011). «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки і детективу у
творі. 1. Подивіться відеоурок "Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула» Поєднання елементів казки і детективу у творі" (автор С.Мужицький)
📚Зарубіжна література, 7 клас. Р. Акутагава новела "Павутинка".Спікер: вчитель Назмутдінова Н.В .
2. Опрацюйте статтю "Релігійна ситуація в Японії: синкретизм буддизму та синтоїзму"
за посиланням
3. Послухайте аудіокнигу ("Павутинка" (яп. 蜘蛛の糸 "Кумо но іто") - новела японського письменника Рюноске Акутаґави, написана у 1918 році. Переклад Івана Дзюба.)
4. Словникова робота
Підтекст — прихований, внутрішній зміст висловлювання. П. існує тільки в зв’язку з вербально вираженим змістом, супроводить і водночас частково чи повністю змінює його. П. зумовлений деформуванням прямого змісту словесних значень під впливом контексту і позамовних факторів — відтворюваної ситуації, позиції мовця, його комунікативної мети. Підтекстова інформація виникає завдяки здатності мовних одиниць виражати, крім основного значення, ще й додаткові — семантичні, стилістичні, емоційно-експресивні, — викликати асоціації, набувати додаткових значень внаслідок взаємодії з іншими мовними одиницями в структурі тексту.
(Джерело: Українська поезія та література | ©
5. Опрацюйте матеріали презентацій
(авторЛ.Завроцька)
(автор - Р. Примаченко)
https://sway.office.com/DCb7AD9t0QEb9ATi?ref=Link&fbclid=IwAR2MPlsWrj9-TqGAOL0VB2GUpu7w_YtNvXeqCRqmmKXGLnBd-Lxz99TgkQM (письмові завдання виконувати не потрібно)
6. До вашої уваги цікава електронна книга (автор О. Залізницька)
Тема уроку. Контрольна
робота №6 за розділом «Світова новела». Твір
Надрукуйте та надішліть мені у Вайбер 0638193973 або на пошту skubenko36@ukr.net
творчу роботу на одну з тем:
1) Дитячий світ особливий (за новелою Г.Дж. Уеллса «Чарівна крамниця»)
2) Чи існує справедливість у житті? ( за новелою Р.Акутагави «Павутинка»)
Тема уроку. Айзек Азімов
(1920-1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.
Подивіться експрес урок
"Наукова фантастика Айзека Азімова" (автор О.Ніколенко)
Інтелéкт — це здатність пізнавати і вирішувати проблеми, які об'єднують в собі пізнавальні здібності. Інтелект властивий людям, а також спостерігається у тварин. Штучний інтелект - це розділ обчислювальної лінгвістики та інформатики який займається формалізацією проблем і завдань інтелекту.
Джордж Плейтен | Тревіліян | |
Соціальний стан героїв | Батько: дипломований трубоукладач на Землі | Батько: дипломований металург на планеті Новія |
Моральні цінності | Сором’язливий, добрий, має гідність, цілеспрямованість, вміє співчувати | Самовпевнений, пихатий, байдужий |
Ставлення о вибору професії та самостійного здобуття знань | Читає багато книжок, самостійно вивчає дисципліни, які йому знадобляться у роботі програміста | Впевнений, що буде металургом, як батько; насміхається з Плейтена та його допитливістю; нічого не читає |
Мрії про професію | Мріє стати дипломованим програмістом на планеті класу А | Мріє стати дипломованим металургом на планеті Новія |
Доля героїв після Дня Освіти | Потрапляє до інтернату для недоумків, не знаючи про своє справжнє призначення | Залишився на Землі, тому що знав апарат Хенслера, а для Новії треба було знання апарату Бімена |
2. Опрацюйте
- за підручником ст. 256-266
- матеріали до уроку (автор Т.Коваленко)
3. Прочитайте роман "Мандрівний замок Хаула"
4. Подивіться мультфільм (за бажанням)
5. Пройдіть тестування (автор Н. Нестеренко)
Тема уроку. Образ Софі, світ її
мрій, бажань, жахів.
1. Подивіться відео (автор Є. Кашуба)
1. Подивіться відео (автор Є. Кашуба)
2. Опрацюйте матеріали карток (автор В. Свинар)
Чекаю ваших відповідей!
Тема уроку .Значення художнього
прийому чаклунства у творі.
1. Подивіться відео "Хаул и Софи-Заставь меня любить сильнее"
2. Подивіться експрес-урок за темою "Значення художнього прийому чаклунства у романі Мандрівний замок Хаула" (автор В. Кириченко)
3. Пропоную погратися.
Назвіть героїв твору Діани Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула". Знайдіть у таблиці серед літер потрібні слова. Вони можуть бути розміщені не тільки по вертикалі чи горизонталі, а й по діагоналі. Можна скористатися підказками у вигляді зображень. Після того, як знайдете потрібне слово, обов’язково натисніть на відповідну картинку. (автор Л. Будко)
4. Випишіть імена героїв твору https://wordart.com/yrstdxpvbct9/word-art
5. Пройдіть тестування (атор Н.Гончарова)
Тема уроку. Корнелія Функе (нар.
1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі.
1. Подивіться відеоурок "Корнелія Функе "Чорнильне серце" (автор Ольга Володимирівна)
2. Буктрейлер до книги К.Функе "Чорнильне серце" (автор Ю. Башанська)
3. Прочитайте роман "Чорнильне серце"
4. Перевірте свої знання (автор О. Захарова)
5. Надішліть мені фотозвіт про роботу
Тема уроку. Образ Меґі – дівчинки,
котра любить читати. Її пригоди й
духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів.
1. Подивіться, вивчіть та проаналізуйте матеріали до уроку (автор Є. Кашуба)
ЗАЛЮБЛЕНА У ЛАБІРИНТ ІЗ БУКВ. Образ МЕГГІ ("ЧОРНИЛЬНЕ СЕРЦЕ")
2. Подивіться екранізацію роману
3. Пройдіть тестування (обов'язково сьогодні) (автор Н.Негара)
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9691190
28.05
Тема уроку. Презентація списку рекомендованої літератури на 8-й клас
1. До вашої уваги список літератури для вивчення у 8 класі (автор)
https://www.ourboox.com/books/література-для-читання-влітку-учням-8-к/?fbclid=IwAR2t4PzizygB7BDYR3_wjT0M3Yf3Gfoaj5VeQUQ5Yxh9QcqJxw8YACpfxH4
З презентацією усіх творів, які будуть вивчатися у 8 класі, можете ознайомитись тут (автор Н.Гиренко)
https://www.ourboox.com/books/література-на-літо-8-клас/?fbclid=IwAR1eWwHLOMCIe9W7zzZebSrJGiKXL1KIoLwSRH9eVrXYFlR_Bf7M-l7k4Ac
28.05
Тема уроку. Презентація списку рекомендованої літератури на 8-й клас
1. До вашої уваги список літератури для вивчення у 8 класі (автор)
https://www.ourboox.com/books/література-для-читання-влітку-учням-8-к/?fbclid=IwAR2t4PzizygB7BDYR3_wjT0M3Yf3Gfoaj5VeQUQ5Yxh9QcqJxw8YACpfxH4
З презентацією усіх творів, які будуть вивчатися у 8 класі, можете ознайомитись тут (автор Н.Гиренко)
https://www.ourboox.com/books/література-на-літо-8-клас/?fbclid=IwAR1eWwHLOMCIe9W7zzZebSrJGiKXL1KIoLwSRH9eVrXYFlR_Bf7M-l7k4Ac
ІНСТРУКЦІЯ
з безпеки життєдіяльності учнів під час літніх канікул
1. Загальні положення.
1.1. Інструкція з безпеки учнів під час літніх канікул поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час перебування учнів на літніх канікулах.
1.2. Інструкцію розроблено відповідно до «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 01.08.2001 № 563, «Правил дорожнього руху України», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, «Правил пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України», затверджених Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Головного управління державної пожежної охорони від 30.09.1998 № 348/70.
1.3. Всі учасники навчально-виховного процесу повинні знати правила надання першої (долікарської) допомоги при характерних ушкодженнях, мати необхідні знання і навички користування медикаментами.
2. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів під час літніх канікул.
2.1. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів перед початком літніх канікул.
2.1.1. Перед початком чітко визначити терміни початку та закінчення канікул.
2.1.2. У разі продовження канікул слід телефонувати в останній день визначених термінів до приймальної навчального закладу для визначення нового терміну канікул.
2.2. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів під час літніх канікул.
2.2.1. Під час канікул, перебуваючи на вулиці й ставши учасником дорожньо-транспортного руху, чітко виконувати правила дорожнього руху:
- · рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, притримуючись правого боку;
- · за межами населених пунктів, рухаючись узбіччям чи краєм проїжджої частини, йти назустріч руху транспортних засобів;
- · переходити проїжджу частину тільки по пішохідних переходах, зокрема підземних і наземних, а у разі їх відсутності – на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч;
- · у місцях із регульованим рухом керуватися тільки сигналами регулювальника чи світлофора;
- · виходити на проїжджу частину з-за транспортних засобів упевнившись, що не наближаються інші транспортні засоби;
- · чекати на транспортний засіб тільки на посадкових майданчиках (зупинках), тротуарах, узбіччях, не створюючи перешкод для дорожнього руху;
- · на трамвайних зупинках, не обладнаних посадковими майданчиками, можна виходити на проїжджу частину лише з боку дверей і тільки після зупинки транспортного засобу;
- · у разі наближення транспортного засобу з увімкненим проблисковим маячком червоного або синього кольору, чи спеціальним звуковим сигналом, треба утриматися від переходу проїжджої частини або негайно залишити її;
- · категорично заборонено вибігати на проїжджу частину, влаштовувати на ній або поблизу неї ігри, переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом, або невстановлених місцями;
- · по проїжджій дорозі рухатися на велосипеді можна тільки дітям, які досягай 16-ти років; мопеди й велосипеди повинні бути обладнанні звуковим сигналом та світлоповертачами: попереду – білого кольору, по боках – оранжевого, позаду – червоного; на голові у водія має бути захисний шолом; слід чітко дотримуватися правил дорожнього руху;
- · водіям мопедів і велосипедів заборонено: керувати транспортом із несправним гальмом, звуковим сигналом, у темну пору доби; рухатися по автомагістралях, якщо є поряд велосипедна доріжка; рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках; їздити не тримаючись за кермо та знімати ноги з педалей; перевозити пасажирів; буксирувати інші транспортні засоби;
- · для катання на інших засобах (скейтборд, самокат, ролики тощо)· слід обирати місце на дитячих майданчиках та ін., на проїжджу частину виїжджати заборонено;
- · учні повинні виконувати зазначені правила, а також інші Правила дорожнього руху України, знання про які були отримані на уроках основ здоров’я, виховних годинах, інших навчальних спеціалізованих установах, предметних уроках;
- · перебувати поблизу залізничних колій дітям без супроводу дорослих заборонено;
- · учні, користуючись транспортним засобом, повинні сидіти або стояти тільки в призначених для цього місцях, тримаючись за поручень або інше пристосування.
2.2.2. Підчас канікул, перебуваючи вдома, на вулиці, в спеціалізованих установах, транспорті, учні повинні чітко виконувати правила пожежної безпеки:
- · заборонено брати з собою вогненебезпечні предмети, що можуть спричинити пожежу (запальнички, сірники, петарди, бенгальські вогні, феєрверки, цигарки, легкозаймисті речовини, вогнезаймисту рідину тощо);
- · користуватися газовою плитою вдома можна тільки із спеціалізованим електричним приладом для вмикання і під наглядом дорослих;
- · заборонено використовувати віконниці на вікна для затемнення приміщень і застосовувати горючі матеріали; зберігати бензин, газ та інші легкозаймисті горючі рідини, приносити їх до приміщення; застосовувати предмети оформлення приміщень, декорації та сценічне обладнання, виготовлене з горючих синтетичних матеріалів, штучних тканин і волокон (пінопласту, поролону, полівінілу тощо); застосовувати відкритий вогонь (факели, свічки, феєрверки, бенгальські вогні тощо), хлопушки, дугові прожектори; влаштовувати світлові ефекти із застосуванням хімічних та інших речовин, що можуть викликати загоряння; встановлювати стільці, крісла тощо, конструкції, виготовлені з пластмас і легкозаймистих матеріалів, а також захаращувати предметами проходи та аварійні виходи;
- · у жодному разі не брати на вулиці чи в іншому місці незнайомі, чужі предмети, зокрема побутову техніку, не вмикати їх у розетку вдома чи в інших установах – це може призвести до вибуху та надзвичайної ситуації;
- · не наближатися до електроприладів, музичної апаратури, що живляться струмом. Користуватися електроприладами тільки сухими руками і в присутності батьків. У разі виявлення обірваних проводів, неізольованої проводки, іскріння проводки, слід негайно повідомити дорослих;
- · не скупчуватися біля проходів у громадських установах, біля входів та виходів, у приміщеннях вестибюлю;
- · під час участі в масових заходах не кричати, не свистіти, не бігати, не стрибати, не створювати травмонебезпечних ситуацій у приміщенні, виконувати правила пожежної безпеки;
- · у разі пожежної небезпеки (наявності вогню, іскріння, диму) слід
- · негайно вийти на повітря (за двері, балкон) та кликати на допомогу. Ви службу пожежної охорони за номером 101, назвавши своє ім’я, прізвище, коротко описавши ситуацію: наявність вогню, диму, кількість людей у приміщенні, залишити номер свого телефону;
- · при появі запаху газу в квартирі, приміщенні у жодному разі не вмикати електроприлади, не користуватися стаціонарним чи мобільним телефоном, відчинити вікна, двері, перевірити приміщення, вимкнути газову плиту, якщо вона була ввімкнена, й вийти з приміщення; покликати на допомогу дорослих, негайно повідомити в газову службу за номером 104 чи 101 пожежну охорону – 101; назвавши своє ім’я, прізвище, коротко описавши ситуацію й залишивши номер свого телефону.
2.2.3. Під час канікул, перебуваючи вдома, на вулиці, в спеціалізованих установах, громадських місцях, приміщеннях, транспорті тощо учні повинні чітко виконувати правила з попередження нещасних випадків, травмування, отруєння тощо:
- · під час канікул заборонено перебувати біля водойм без супроводу дорослих для запобігання утоплення дітей. Відпочиваючи у прибережній зоні, слід виконувати правила безпечної поведінки на воді: не запливати за огороджу вальні буї, не підпливати до моторних човнів, вітрильників, веслових човнів та інших плавзасобів; на залізати на технічні та попереджувальні знаки, буї та інші предмети; не використовувати
- · рятувальні засоби і спорядження не за призначенням; не стрибати у воду зі споруд, не пристосованих для цього, й у місцях, де невідомі глибина та стан дна; не організовувати у воді ігри, пов’язані з пірнанням і захопленням тих, хто купається; не стрибати у воду з човнів, катерів, вітрильників та інших плавзасобів; не використовувати для плавання дошки, камери від волейбольних м’ячів, рятувальні круги, надувні матраци (особливо у штормову погоду); не купатися біля причалів та у вечірній час, особливо після заходу сонця; не стрибати у воду в незнайомих місцях; не купатися біля обривів, зарослих рослинністю берегів; не засмічувати воду та узбережжя, не залишати та не кидати сміття. Заборонене купання у затоплених кар’єрах, каналах, озерах, пожежних водоймах, ставках, морських акваторіях та інших водоймах, що не мають обладнаних пляжів сезонними рятувальними постами, не зареєстровані місцевою владою як місця масового відпочинку. Під час купання не слід робити зайвих рухів, не пірнати, не треба тримати свої м’язи в постійній напрузі, не порушувати ритму дихання, не перевтомлювати себе, не брати участі у великих запливах без необхідних тренувань та дозволу лікаря. Не можна заходити у воду спітнілим або після прийому сонячних ванн, жвавих ігор. Як тільки ви починаєте замерзати, треба негайно вийти з води, енергійно розтертися рушником і швидко одягтися. Категорично заборонено заходити у воду, якщо ви погано почуваєтеся;
- · категорично заборонено перебувати біля будівельних майданчиків, кар’єрів, закинутих будівель для запобігання обрушень будівельних матеріалів й попередження травм та загибелі дітей;
- · категорично заборонено вживати алкоголь, наркотичні засоби, тютюнові вироби, стимулятори;
- · уникати вживання в їжу грибів;
- · категорично заборонено брати в руки, нюхати, їсти незнайомі дикі рослини чи паростки квітів, кущів, дерев, що може призвести до отруєння;
- · пересуватися слід обережно, спокійно. Беручи участь в іграх, не створювати хаотичного руху, не штовхатися, не кричати. На вулиці бути обережним, дивитися під ноги, щоб не впасти в яму чи відкритий каналізаційний люк;
- · не підходити на вулиці до обірваних, обвислих проводів, або проводів, які стирчать, а особливо, якщо від них іде гудіння – дані проводи можуть бути ще підживлені електрострумом;
- · не підходити до щитових, не залазити на стовпи з високовольтними проводами – можна отримати удар електрострумом від високовольтних живлень на відстані 5 м;
- · бути обережним на дитячих майданчиках, у парках відпочинку: спочатку переконатися, що гойдалки, атракціони, турніки та інші прилади справні, сильно не розгойдуватися й не розгойдувати інших, щоб не призвести до падіння чи іншого травмування;
- · не виходити на дах багатоповерхівки для попередження падіння дітей із висоти;
- · не підходити До відчинених вікон, мити вікна тільки в присутності дорослих, не нахилятися на перила, парапети сходинок для запобігання падіння дітей із висоти;
- · не спускатися у підвали будинків чи інші підземні ходи, катакомби, бомбосховища – там може бути отруйний газ;
- · не вступати в контакт із незнайомими тваринами для запобігання отримання укусів від хворих на сказ тварин;
- · застосовувати всі знання й правила, отримані на уроках основ здоров’я, виховних годинах, навчальних уроках.
2.2.4. Під час канікул учні повинні виконувати правила безпеки життєдіяльності під час самостійного перебування вдома, на вулиці, у громадських місцях, у друзів, на молодіжних дискотеках, у замкнутому просторі з чужими людьми, правила попередження правопорушень та насильства над дітьми:
- · не розмовляти й не вступати в контакт із незнайомцями, зокрема не передавати їм цінні речі, ключі від дому, навіть якщо вони назвалися представниками міліції. Слід одразу кликати на допомогу й швидко йти до людей;
- · не підходити до автомобілів із незнайомцями, навіть якщо вони
- · запитують дорогу. Скажіть, що не знаєте, і швидко йдіть геть;
- · перебувати без супроводу дорослих на вулиці дітям до 10-ти років можна до 20 год, до 14-ти років – до 21 год, до 18-ти років – до 22 год. У темну пору сезону – до настання темряви;
- · діти мають право не відчиняти двері дому навіть представникам правоохоронних органів. Якщо незнайомець запитує, чи скоро прийдуть батьки, повідомте, що скоро – вони у сусідів, а в цей час зателефонуйте батькам і двері незнайомцям не відчиняйте;
- · бути подалі від тих, хто влаштовує бійки, не брати участі в суперечках дорослих і не провокувати словами чи діями агресивну поведінку, що може призвести до бійки або травми; у стосунках із оточуючими керуйтеся толерантними відносинами;
- · не заходити в під’їзд, ліфт із незнайомими людьми; одразу кликати на допомогу, якщо незнайомець провокує якісь дії щодо вас. Бути уважнішими, оглядатися й перевіряти, чи не слідує за вами хтось під час проходу провулків, підземних переходів між домами й тунелями. Якщо за вами хтось іде, зупинитися й відійти у сторону, щоб потенційний переслідувач пройшов повз вас;
- · під час перебування на дискотеці, треба завчасно попередити батьків, щоб зустріли вас після заходу; слід керуватися загальними правилами етикету й нормами поведінки, не провокувати оточуючих на агресивну поведінку діями і словами.
- · У разі небезпечної ситуації звертатися до служби охорони закладу, викликати міліцію за номером 102, зателефонувати батькам;
- · не вчиняти дії, що можуть призвести до правопорушень. Неповнолітніми у кримінальному праві вважаються особи віком до 18-ти років. За злочини, вчинені після настання 14-річного віку, неповнолітні підлягають кримінальній відповідальності; позбавлення волі неповнолітньому може бути призначення строком до 10-ти років; найбільш суворим примусовим заходом виховного характеру с направлення до спеціальних навчально-виховних установ, що здійснюється примусово, незалежно від бажання неповнолітнього чи його батьків;
- · батьки неповнолітніх, які не займаються вихованням своїх дітей, підлягають адміністративному штрафу в розмірах, передбачених відповідною статтею Карного кодексу України;
- · всеукраїнські гарячі лінії підтримки дітей та молоді України: Всеукраїнська лінія «Телефон довіри» – 800-500-21-80; національна гаряча лінія з питань попередження насильства над дітьми та захисту прав дітей – 500-500-33-50 (у межах України дзвінки безкоштовні).
2.2.5. Під час канікул учні повинні виконувати правила запобігання захворювань на грип, інфекційні й кишкові захворювання, педикульоз тощо:
- · при нездужанні не виходити з дому, щоб не заражати інших людей, і викликати лікаря;
- · хворому виділити окреме ліжко, посуд, білизну;
- · приміщення постійно провітрювати;
- · у разі контакту із хворим одягати марлеву маску;
- · хворому слід дотримуватися постільного режиму;
- · вживати заходів профілактики: їсти мед, малину, цибулю, часник; чітко виконувати рекомендації лікаря;
- · постійно мити руки з милом перед їжею;
- · не їсти брудних овочів та фруктів, ретельно їх мити й ошпарювати;
- · для запобігання захворювання на педикульоз, регулярно мити голову; довге волосся у дівчат має бути зібране у зачіску, не користуватися засобами особистої гігієни (гребінцем) інших осіб, а також не передавати свої засоби гігієни іншим. Не міряти й не носити чужого одягу, головних уборів, а також не передавати свого одягу іншим;
- · не вживати самостійно медичних препаратів, не рекомендованих лікарем;
- · якщо ви погано почуваєтеся, а дорослих немає поряд, слід викликати швидку медичну допомогу за номером 103, описавши свій стан, назвавши номер свого телефону, домашню адресу, прізвище, ім’я, а також зателефонувати батькам.
3. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів при виникненні надзвичайної або аварійної ситуації.
3.1. Не панікувати, не кричати, не метушитися, а чітко і спокійно виконувати вказівки дорослих, які перебувають поряд.
3.2. Слід зателефонувати батькам, коротко описати ситуацію, повідомити про місце свого перебування.
3.3. Якщо ситуація вийшла з-під контролю дорослих, потрібно зателефонувати до служб екстреної допомоги за телефонами:
101– пожежна охорона;
102 – міліція;
103 – швидка медична допомога;
104– газова служба;
коротко описати ситуацію, назвати адресу, де сталася надзвичайна ситуація, а також своє прізвище, ім’я, номер свого телефону.
3.4. У разі можливості слід залишити територію аварійної небезпеки.
сайт "Допомога вчителю завжди" urokok.com.ua
Немає коментарів:
Дописати коментар