8 клас (дистанційне навчання)


 Горацій



Ду Фу


""Пісня про Роланда"




Тема уроку. Доба Відродження.

Завдання:

1. Переглянути відео "Доба Відродження" https://youtu.be/0dm8NMfeCk8,






скласти конспект.

2. Виконай завдання http://LearningApps.org/72523


3. Розв*яжи кросворд http://learningapps.org/display?v=p2bmb7ibc


4. Створи сенкан "Відродження" і розмісти його у коментарях до завдання.










Тема урокуТрагедія «Ромео і Джульєтта». Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція). Проблема життя і смерті.

1.     Переглянути відео  "Одна історія. Вільям Шекспір – англійський поет, автор другої Біблії людства" (24 канал)
2.     Прочитати трагедію «Ромео і Джульєтта»


3.     Опрацювати за підручником ст. 129-162

4.     Пропоную переглянути фільм "Ромео і Джульєтта. 2013"

https://www.youtube.com/watch?v=g0X7msTTDdI  



6.     Заповніть контрольний лист 

(автор  - Інна Сорока)

8.     Пройдіть тестування 
https://naurok.com.ua/test/homework/720320           (автор Л.Волошин)




Тема уроку. Трагедія «Ромео і Джульєтта». Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь.






1.     Переглянути
2.     Опрацювати
.3.     Підготувати повідомлення про життя та творчість М. Сервантеса
4.     Читати за підручником ст. 163-164.









Тема уроку Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.

Уважно прочитайте, законспектуйте головне.
Класицизм як художня система склався в XVII столітті й охоплювала не лише літературу, а й інші види мистецтва: живопис, скульптуру, архітектуру, музику. Назву класицизм ввели в ужиток на початку XIX століття, підкреслюючи, що митці цього напряму наслідували античну «класику», брали її за взірець.
Мета класицистичного мистецтва - створити художні твори за законами гармонії ї логіки, тому митці цього напряму виробляють певні правила, дотримання яких було обов’язковим.
Філософським підґрунтям класицизму був раціоналізм - учення, яке стверджувало, що головний інструмент пізнання світу - це розум. Засновником філософії раціоналізму був Рене Декарт. Паралельно з філософією раціоналістів будувалася і естетична програма класицистів. Тому «Поетичне мистецтво» Ніколя Буало було справжнім гімном раціоналізму. Книга складалася із чотирьох  пісень. Перша - присвячена  принципам побудови поетичних творів, друга і третя - характеристиці окремих літературних жанрів, а четверта - насичена моралізаторськими настановами.
Проте першими теоретиками класицизму стали гуманісти доби Відродження. Античну драму вони вважали взірцем художньої досконалості, на цей взірець вони й пропонували орієнтуватися драматургам. Французькі поети доби Відродження втілювали в життя теоретичні принципи «Поетики» Аристотеля.
Найбільшого розвитку класицизм досяг у Франції, де у XVII столітті починає складатися абсолютна монархія, і мистецтво, яке підкоряється правилам, влаштовує абсолютистів, стає часткою державної ідеології.
Основні правила класицизму:
1. Класицисти утверджували вічність ідеалу прекрасного, що спонукало їх наслідувати традиції античних майстрів. Вони вважали, якщо одні епохи створюють зразки прекрасного, то завдання митців наступних часів полягає в тому, щоб наблизитися до них. Звідси - встановлення загальних правил, необхідних для художньої творчості.
2. У літературі простежувався чіткий розподіл за певними жанрами:
- високі (ода, епопея, трагедія, героїчна поема);
- середні (наукові твори, елегії, сатири);
- низькі (комедія, пісні, листи у прозі, епіграми).
Для кожного жанру регламентувалися мова і герої. Так, трагедії класицизму притаманна була піднесена, патетична мова.
У комедіях використовувалася проста мова, обов'язковим був сатиричний струмінь, діяли побутові персонажі. Жанрові форми нової літератури класицистами ігнорувалися, особливо це стосувалося прозових жанрів, які, незважаючи на їхню велику популярність у сучасній літературі, були відсунуті у класицизмі на другий план. Жанровими домінантами класицистичної літератури були ода і трагедія.
3. Важливим елементом в естетиці класицизму були вчення про розум як головний критерій художньої правди і прекрасного в мистецтві. Класицисти вважали, що античні майстри творили за законами розуму. Письменникам нового часу теж слід дотримуватися цих законів.
4. Характери чітко поділялися на позитивні і негативні.
5. Драматичні твори (трагедія, комедія) підпорядковувалися правилу трьох єдностей - часу, місця і дії. П'єса відтворювала події, які відбувалися протягом одного дня і в одному місці.
6. Чітка композиція твору мала підкреслювати логіку задуму автора і певні риси персонажів.
7. Для класицизму загалом характерні аристократизм, орієнтація на вимоги, смаки вищої суспільної верстви, хоча деякі представники класицизму порушували це правило (наприклад, Мольєр).
8. Естетичну цінність для класицистів мало лише вічне, непідвладне часу, як твори античності. Наслідуючи давніх авторів, класицисти самі створювали "вічні" образи, які назавжди увійшли до скарбниці світової літератури (Тартюф, Сід, Гора-цій, Федра, Андромаха, міщанин-шляхтич, скнара тощо).
Класицисти наполягали на виховній функції літератури та мистецтва. Причому засобом виховання "гарного смаку" є ні дидактизм, ні моралізаторство. Виховувати людину має насолода, яку мусить давати мистецтво.
Постійним предметом обговорення в теорії класицизму, особливо в другій половині XVІІ ст., стає категорія «гарного смаку», що сприймається не як смак індивідуальний, а як «норма», котру виробляють кращі письменники. «Гарний смак» класицизму надає перевагу лаконізму перед багатослів’ям, простоті перед складністю, поміркованості перед екстравагантністю.
(Використані матеріали уроку М. Татьянченко  
"Класицизм як художній напрям у літературі XVII ст.")

Перегляньте  відео 
-  "Класицизм як літературний напрям. Урок Мухіна" В.О.

https://www.youtube.com/watch?v=7mrOKx4GwL8&t=64s

"Стиль Класицизм"

Вивчіть конспект, ознайомтесь з життєвим та творчим шляхом Мольєра.

За підручником: ст. 190-194.






Тема уроку Позакласне читання. Лопе де Вега. Головні образи, конфлікт та ідея комедії «Собака на сіні».

1.     Прочитайте матеріали сайту УкрЛіб
2.     Подивіться екранізацію твору

3.     Визначте та запишіть у зошит головні образи, конфлікт та ідею комедії «Собака на сіні».


Тема урокуМольєр (1622–1673) -  майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.

Про автора
Прочитайте
https://www.ukrlib.com.ua/bio-zl/printit.php?tid=4317

Перегляньте освітній відеоролик "Мольєр, Жан Батіст Поклен"
Опрацюйте за підручником ст. 193-213


Знайдіть матеріали про художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.






Тема уроку Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич».

1.     Подивіться 

Відеоурок зарубіжної літератури для 8 класу: Жан-Батист Мольєр "Міщанин-шляхтич"  (автор Н.Гевко)



"Експрес урок: Мольєр" (автор О.Ніколенко)




3.     Повторіть за підручником ст. 193-213

4.     Запишіть у зошит:
Комедія - драматичний твір, у якому засобами гумору та сатири викриваються негативні суспільні та побутові явища, розкривається смішне в навколишній дійсності.

5.     Опрацюйте матеріали та виконайте завдання




Тема уроку. Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.

1.     Повторіть 

"Міщанин-шляхтич. Мольєр. Скорочено. Українською."

2.     Прочитайте
Тема п’‎єси «Міщанин -шляхтич» - зображення безпідставних претензій буржуа Журдена на аристократизм та висміювання людських і соціальних вад. Дотичні теми - зображення любовних колізій між Люсільта Клеонтом, Нікольта Ков’‎єлем, Дорантом та Доріменою; зображення шахрайств учителів та кравця.

Сюжетна лінія та її композиційне втілення у творі

Дія перша - експозиція. 
Дія друга - зав’‎язка. 
Дія третя - розвиток дії. 
Дія четверта - кульмінація. 
Дія п’‎ята - розв’‎язка. 

Особливості жанру й композиції п’‎єси «Міщанин-шляхтич»

3.     Подивіться 
"Уроки комедії Ж.Б.Мольєра "Міщанин-шляхтич"" (автор Н. Костенко)
4.     Пройдіть тестування
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=641556 (автор Р. Яходкіна)


Тема уроку. Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.).






1.     За підручником:
1). повторіть ст. 193 – 212
2)    перевірте свої знання: ст. 213-214

2. Попрацюйте з матеріалами, які підготувала вчитель Т.Мендусь 
https://sway.office.com/LmMinHzkON5Rhl5V?ref=Link&fbclid=IwAR1M0fWiIAIFUi_ZjRnmsrP-pqZaG8yQL3yZAPH--QvhEbw32_r4fQqUF2g

3.Пройдіть ще одне тестування 
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=799579  (автор І.Ковальчук)




Тема уроку. Сутність морального уроку, утіленого митцем засобами комедії («Міщанин-шляхтич» Мольєра).

1.     Ознайомтесь з матеріалами
2. Подивіться відеоурок "Основні образи комедії «Міщанин-шляхтич». Засоби творення комічного в комедії / ВІДЕОУРОК"  (автор М.Лещук)




3. Порівняйте героїв п’єс Карпенка – Карого «Мартин Боруля» та Мольєра «Міщанин – шляхтич» 

4. Ознайомтесь з матеріалами "Компаративний аналіз драматичного твору" (автор О.Ткаченко)


Тема уроку. Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм).

1. Проаналізуйте та порівняйте образи Журдена і Доранта за допомогою вправи "Кола Вена"

Словникова робота (записати у зошити)

Комічне — смішне в житті та художній літературі.
Основні види комічного: гумор, іронія, сатира.

Гумор — різновид комічного; весела, добродушна насмішка над кимось або чимось.

Іронія — засіб гумору й сатири, заснований на приховано-глузливому, зневажливо-осудливому зображенні явища чи людини; насмішка, виражена у формі похвали, заперечення негативного у вигляді його схвалення.

Сатира — різновид смішного; особливий спосіб художнього відображення дійсності, який полягає в різкому, осудливому осміянні негативного у житті — суспільних явищ, людських вад тощо. На відміну від гумору, сатира має гострий, непримиренний характер.

Сарказм — засіб сатиричного викриття негативного в житті; вияв непримиренного ставлення до зображуваних явищ і окремих людей.
(Джерело: Словник літературних термінів. 
https://shalash.dp.ua/index.php/ukrajinska-literatura/734-slovnik-literaturnikh-terminiv)


— Сміх у комедії має величезну виховну силу, бо з його допомогою автор виявляє справжню сутність людей. Автор втілив у своїх персонажах не стільки індивідуально-конкретне, скільки типове — те, що завжди було й буде притаманне людській натурі: марнославство, лицемірство, невігластво, пихатість тощо.
Сміх Мольєра багатозначний: він то веселий, доброзичливий, життєрадісний, то викривальний, нищівний. У зображенні Журдена, пані Журден, закоханих автор віддає перевагу гумору та іронії. Між тим у розкритті образів аристократів автор застосовує сатиру і сарказм. Якщо вчинки Журдена він лише висміює, то спосіб життя Доранта і Дорімени рішуче засуджує.
Комізм у «Міщанині-шляхтичі» виникає і в окремих ситуаціях, у які потрапляють герої п’‎єси, і в їхніх висловлюваннях (наприклад, «турецька» мова, вигадана автором). Комічні ефекти в комедії Мольєра ґрунтуються на широкому використанні можливостей народного театру, що надає п’‎єсі особливої життєвості та дієвості. 
(із конспектів уроків  Зарубіжна література 8 клас - Куцінко О.) https://zarlit.com/lesson/8klas_2/59.html

Що висміює  Мольєр у комедії "Міщанин -шляхтич"? (усно)




Тема уроку. Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц».

1.     Подивіться експрес-урок  "Художні образи-символи казки-притчі «Маленький принц» Антуана де Сент-Екзюпері" 
     (автор В. Цецура)

1.     Перегляньте презентацію до уроку (автор О.Добко)



2. Прочитайте  казку-притчу Антуана де Сент-Екзюпері  «Маленький принц»

3. Словникова робота (на повторення)

Метафора — один з основних тропів: образний вислів, в якому ознаки одного предмета чи дії переносяться на інший за подібністю.

Алегорія — троп, у якому абстрактне поняття яскраво передається за допомогою конкретного образу (наприклад, у казках Лисиця уособлює хитрість).

Притча — короткий фольклорний або літературний розповідний твір повчального характеру, орієнтований переважно на алегоричну форму доведення змісту етичних цінностей буття.

Художній образ — особлива форма естетичного освоєння світу, при якій зберігається його предметно-чуттєвий характер, його цілісність, життєвість, конкретність, на відміну від наукового пізнання, що подається в формі абстрактних понять.

(Джерело: Література :: Словник літературознавчих термінів. Український Центр)



5.  Для перевірки своїх знань виконайте завдання за картками 
    (автор Л.Малєєва)





Тема уроку. Антуан де Сент-Екзюпері "Маленький принц"
Філософський зміст твору. Художні образи.

Антуан де Сент-Екзюпері




1. Подивіться відеоурок (автор Н. Гиренко)

2. Подивіться фільми



3. Матеріал для повторення та опрацювання 

(автор карток О.Гвоздікова)





(автор електронної книги Р. Примаченко)



5. Прослухайте пісню П.Табакова

5. Пройдіть тестування (автор С.Кулик)
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=755023)





Тема уроку. Річард Бах (нар. 1936). Сюжет твору Р.Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон» як філософська метафора людського буття. 

1. Повторення
Попрацюйте з електронною книгою (автор О.Гвоздікова)

2. Про Річарда Баха






- подивіться (автор А.Танасійчук)




2. Опрацюйте за підручником ст. 233-248.
    Зробіть конспект "Життя і творчість Р.Баха".


3. Подивіться буктрейлер до повісті-притчі Р. Баха ""Чайка Джонатан Лівінгстон"

4. Прочитайте твір або прослухайте аудіокнигу
  



6. Пройдіть тестування (автор О.Штанько)
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=543386




Тема уроку. Алегоричні образи повісті. Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана.

1. Зустріч з письменником
 

2. Подивіться уривок із фільму 

3. Словникова робота
АЛЕГО́РІЯ - втілення абстрактного поняття в конкретному художньому образі. (Словник української мови)

4. Алегоричні образи повісті:
• зграя чайок — буденність;
• політ Джонатана Лівінгстона — прагення свободи, самовдосконалення, нових відкриттів, бажання пізнати сенс буття.

5. «Мета життя — пошук досконалості, а завдання кожного з нас — максимально наблизити її прояв у самому собі, у власному стані й поведінці. Закон на всіх рівнях буття — той самий: свій і наступний світ ми вибираємо за допомогою знання, яке знайшли тут. І якщо тут ми віддаємо перевагу невігластву, то знання наше залишилось дотеперішнім, — наступний наш світ нічим не буде відрізнятися від теперішнього, всі його обмеження будуть збережені, і таким же непідйомним буде гнітючий вантаж незрозумілого виклику».
                                                                                                          Р.Бах

6. Мораль притчі: місія кожного полягає в тому,щоб стати більш досконалим. На цій дорозі можлива втрата старих друзів, навіть родини, однак не треба перейматися цим, за певний час з’являться нові. Необхідно кожному пам’ятати і не забувати про те, що в усіх випробуваннях їх буде підтримувати безмежна сила світла.

7. Попрацюйте з презентацією (автор Я.Мораль)                        https://ppt-online.org/359810

8. Пройдіть тестування (автор Л. Микитенко) 

      Шановні учні! Запрошую вас до участі у VІ Всеукраїнській інтернет- олімпіаді "На урок" (Весна 2020) із зарубіжної літератури. Якщо забули пароль, пишіть, відправлю кожному персонально.                                          Більше дізнатися про олімпіаду  можете за посиланням https://naurok.com.ua/olimpiada 



Тема уроку. Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі.



    1.  Уважно  вивчіть матеріали уроку 
      (автор - Ю.Большакова)





2. Пройдіть тестування (автор Л.Пилип)


Тема. Художній світ Барбари Космовської






Тема урокуКонтрольна робота.  Література ХХ-ХХІ ст. Пошуки себе і високого польоту.

1. Пройдіть підсумкове тестування (автор С. Кулик)

Результати пошуку

Результати веб-пошуку

Дедлайн: 21.05 - 10.00

2. Створіть 
буктрейлер до одного з творів , вивчених у 8 класі,
або
кроссенс до одного з творів: А.де Сент-Екзюпері, Р. Баха, М. Аромштам (на вибір) 





21.05

Тема уроку. ПІДСУМКИ. Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.

1. Пригадайте твори, вивчені у 8 класі


26.05

Тема уроку. Підсумки. Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.

 Список літератури на 9 клас


З презентацією усіх творів, які будуть вивчатися у 8 класі, можете ознайомитись тут (автор Н.Гиренко)
https://www.ourboox.com/books/література-на-літо-9-клас/?fbclid=IwAR2yJow6aC1nUGmcfAiPki_P8d-PPJJoz94tcrh0uK0A7EwkCMvAW-G5wKg

ІНСТРУКЦІЯ
 з безпеки життєдіяльності учнів під час літніх канікул
1. Загальні положення.
1.1. Інструкція з безпеки учнів під час літніх канікул поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час перебування учнів на літніх канікулах.
1.2. Інструкцію розроблено відповідно до «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 01.08.2001 № 563, «Правил дорожнього руху України», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, «Правил пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України», затверджених Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Головного управління державної пожежної охорони від 30.09.1998 № 348/70.
1.3. Всі учасники навчально-виховного процесу повинні знати правила надання першої (долікарської) допомоги при характерних ушкодженнях, мати необхідні знання і навички користування медикаментами.

2. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів під час  літніх канікул.
2.1. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів перед початком літніх канікул.
2.1.1. Перед початком чітко визначити терміни початку та закінчення канікул.
2.1.2. У разі продовження канікул слід телефонувати в останній день визначених термінів до приймальної навчального закладу для визначення нового терміну канікул.
2.2. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів під час літніх канікул.
2.2.1. Під час канікул, перебуваючи на вулиці й ставши учасником дорожньо-транспортного руху, чітко виконувати правила дорожнього руху:
  • · рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, притримуючись правого боку;
  • · за межами населених пунктів, рухаючись узбіччям чи краєм проїжджої частини, йти назустріч руху транспортних засобів;
  • · переходити проїжджу частину тільки по пішохідних переходах, зокрема підземних і наземних, а у разі їх відсутності – на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч;
  • · у місцях із регульованим рухом керуватися тільки сигналами регулювальника чи світлофора;
  • · виходити на проїжджу частину з-за транспортних засобів упевнившись, що не наближаються інші транспортні засоби;
  • · чекати на транспортний засіб тільки на посадкових майданчиках (зупинках), тротуарах, узбіччях, не створюючи перешкод для дорожнього руху;
  • · на трамвайних зупинках, не обладнаних посадковими майданчиками, можна виходити на проїжджу частину лише з боку дверей і тільки після зупинки транспортного засобу;
  • · у разі наближення транспортного засобу з увімкненим проблисковим маячком червоного або синього кольору, чи спеціальним звуковим сигналом, треба утриматися від переходу проїжджої частини або негайно залишити її;
  • · категорично заборонено вибігати на проїжджу частину, влаштовувати на ній або поблизу неї ігри, переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом, або невстановлених місцями;
  • · по проїжджій дорозі рухатися на велосипеді можна тільки дітям, які досягай 16-ти років; мопеди й велосипеди повинні бути обладнанні звуковим сигналом та світлоповертачами: попереду – білого кольору, по боках – оранжевого, позаду – червоного; на голові у водія має бути захисний шолом; слід чітко дотримуватися правил дорожнього руху;
  • · водіям мопедів і велосипедів заборонено: керувати транспортом із несправним гальмом, звуковим сигналом, у темну пору доби; рухатися по автомагістралях, якщо є поряд велосипедна доріжка; рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках; їздити не тримаючись за кермо та знімати ноги з педалей; перевозити пасажирів; буксирувати інші транспортні засоби;
  • · для катання на інших засобах (скейтборд, самокат, ролики тощо)· слід обирати місце на дитячих майданчиках та ін., на проїжджу частину виїжджати заборонено;
  • · учні повинні виконувати зазначені правила, а також інші Правила дорожнього руху України, знання про які були отримані на уроках основ здоров’я, виховних годинах, інших навчальних спеціалізованих установах, предметних уроках;
  • · перебувати поблизу залізничних колій дітям без супроводу дорослих заборонено;
  • · учні, користуючись транспортним засобом, повинні сидіти або стояти тільки в призначених для цього місцях, тримаючись за поручень або інше пристосування.
2.2.2. Підчас канікул, перебуваючи вдома, на вулиці, в спеціалізованих установах, транспорті, учні повинні чітко виконувати правила пожежної безпеки:
  • · заборонено брати з собою вогненебезпечні предмети, що можуть спричинити пожежу (запальнички, сірники, петарди, бенгальські вогні, феєрверки, цигарки, легкозаймисті речовини, вогнезаймисту рідину тощо);
  • · користуватися газовою плитою вдома можна тільки із спеціалізованим електричним приладом для вмикання і під наглядом дорослих;
  • · заборонено використовувати віконниці на вікна для затемнення приміщень і застосовувати горючі матеріали; зберігати бензин, газ та інші легкозаймисті горючі рідини, приносити їх до приміщення; застосовувати предмети оформлення приміщень, декорації та сценічне обладнання, виготовлене з горючих синтетичних матеріалів, штучних тканин і волокон (пінопласту, поролону, полівінілу тощо); застосовувати відкритий вогонь (факели, свічки, феєрверки, бенгальські вогні тощо), хлопушки, дугові прожектори; влаштовувати світлові ефекти із застосуванням хімічних та інших речовин, що можуть викликати загоряння; встановлювати стільці, крісла тощо, конструкції, виготовлені з пластмас і легкозаймистих матеріалів, а також захаращувати предметами проходи та аварійні виходи;
  • · у жодному разі не брати на вулиці чи в іншому місці незнайомі, чужі предмети, зокрема побутову техніку, не вмикати їх у розетку вдома чи в інших установах – це може призвести до вибуху та надзвичайної ситуації;
  • · не наближатися до електроприладів, музичної апаратури, що живляться струмом. Користуватися електроприладами тільки сухими руками і в присутності батьків. У разі виявлення обірваних проводів, неізольованої проводки, іскріння проводки, слід негайно повідомити дорослих;
  • · не скупчуватися біля проходів у громадських установах, біля входів та виходів, у приміщеннях вестибюлю;
  • · під час участі в масових заходах не кричати, не свистіти, не бігати, не стрибати, не створювати травмонебезпечних ситуацій у приміщенні, виконувати правила пожежної безпеки;
  • · у разі пожежної небезпеки (наявності вогню, іскріння, диму) слід
  • · негайно вийти на повітря (за двері, балкон) та кликати на допомогу. Ви службу пожежної охорони за номером 101, назвавши своє ім’я, прізвище, коротко описавши ситуацію: наявність вогню, диму, кількість людей у приміщенні, залишити номер свого телефону;
  • · при появі запаху газу в квартирі, приміщенні у жодному разі не вмикати електроприлади, не користуватися стаціонарним чи мобільним телефоном, відчинити вікна, двері, перевірити приміщення, вимкнути газову плиту, якщо вона була ввімкнена, й вийти з приміщення; покликати на допомогу дорослих, негайно повідомити в газову службу за номером 104 чи 101 пожежну охорону – 101; назвавши своє ім’я, прізвище, коротко описавши ситуацію й залишивши номер свого телефону.
2.2.3. Під час канікул, перебуваючи вдома, на вулиці, в спеціалізованих установах, громадських місцях, приміщеннях, транспорті тощо учні повинні чітко виконувати правила з попередження нещасних випадків, травмування, отруєння тощо:
  • · під час канікул заборонено перебувати біля водойм без супроводу дорослих для запобігання утоплення дітей. Відпочиваючи у прибережній зоні, слід виконувати правила безпечної поведінки на воді: не запливати за огороджу вальні буї, не підпливати до моторних човнів, вітрильників, веслових човнів та інших плавзасобів; на залізати на технічні та попереджувальні знаки, буї та інші предмети; не використовувати
  • · рятувальні засоби і спорядження не за призначенням; не стрибати у воду зі споруд, не пристосованих для цього, й у місцях, де невідомі глибина та стан дна; не організовувати у воді ігри, пов’язані з пірнанням і захопленням тих, хто купається; не стрибати у воду з човнів, катерів, вітрильників та інших плавзасобів; не використовувати для плавання дошки, камери від волейбольних м’ячів, рятувальні круги, надувні матраци (особливо у штормову погоду); не купатися біля причалів та у вечірній час, особливо після заходу сонця; не стрибати у воду в незнайомих місцях; не купатися біля обривів, зарослих рослинністю берегів; не засмічувати воду та узбережжя, не залишати та не кидати сміття. Заборонене купання у затоплених кар’єрах, каналах, озерах, пожежних водоймах, ставках, морських акваторіях та інших водоймах, що не мають обладнаних пляжів сезонними рятувальними постами, не зареєстровані місцевою владою як місця масового відпочинку. Під час купання не слід робити зайвих рухів, не пірнати, не треба тримати свої м’язи в постійній напрузі, не порушувати ритму дихання, не перевтомлювати себе, не брати участі у великих запливах без необхідних тренувань та дозволу лікаря. Не можна заходити у воду спітнілим або після прийому сонячних ванн, жвавих ігор. Як тільки ви починаєте замерзати, треба негайно вийти з води, енергійно розтертися рушником і швидко одягтися. Категорично заборонено заходити у воду, якщо ви погано почуваєтеся;
  • · категорично заборонено перебувати біля будівельних майданчиків, кар’єрів, закинутих будівель для запобігання обрушень будівельних матеріалів й попередження травм та загибелі дітей;
  • · категорично заборонено вживати алкоголь, наркотичні засоби, тютюнові вироби, стимулятори;
  • · уникати вживання в їжу грибів;
  • · категорично заборонено брати в руки, нюхати, їсти незнайомі дикі рослини чи паростки квітів, кущів, дерев, що може призвести до отруєння;
  • · пересуватися слід обережно, спокійно. Беручи участь в іграх, не створювати хаотичного руху, не штовхатися, не кричати. На вулиці бути обережним, дивитися під ноги, щоб не впасти в яму чи відкритий каналізаційний люк;
  • · не підходити на вулиці до обірваних, обвислих проводів, або проводів, які стирчать, а особливо, якщо від них іде гудіння – дані проводи можуть бути ще підживлені електрострумом;
  • · не підходити до щитових, не залазити на стовпи з високовольтними проводами – можна отримати удар електрострумом від високовольтних живлень на відстані 5 м;
  • · бути обережним на дитячих майданчиках, у парках відпочинку: спочатку переконатися, що гойдалки, атракціони, турніки та інші прилади справні, сильно не розгойдуватися й не розгойдувати інших, щоб не призвести до падіння чи іншого травмування;
  • · не виходити на дах багатоповерхівки для попередження падіння дітей із висоти;
  • · не підходити До відчинених вікон, мити вікна тільки в присутності дорослих, не нахилятися на перила, парапети сходинок для запобігання падіння дітей із висоти;
  • · не спускатися у підвали будинків чи інші підземні ходи, катакомби, бомбосховища – там може бути отруйний газ;
  • · не вступати в контакт із незнайомими тваринами для запобігання отримання укусів від хворих на сказ тварин;
  • · застосовувати всі знання й правила, отримані на уроках основ здоров’я, виховних годинах, навчальних уроках.
2.2.4. Під час канікул учні повинні виконувати правила безпеки життєдіяльності під час самостійного перебування вдома, на вулиці, у громадських місцях, у друзів, на молодіжних дискотеках, у замкнутому просторі з чужими людьми, правила попередження правопорушень та насильства над дітьми:
  • · не розмовляти й не вступати в контакт із незнайомцями, зокрема не передавати їм цінні речі, ключі від дому, навіть якщо вони назвалися представниками міліції. Слід одразу кликати на допомогу й швидко йти до людей;
  • · не підходити до автомобілів із незнайомцями, навіть якщо вони
  • · запитують дорогу. Скажіть, що не знаєте, і швидко йдіть геть;
  • · перебувати без супроводу дорослих на вулиці дітям до 10-ти років можна до 20 год, до 14-ти років – до 21 год, до 18-ти років – до 22 год. У темну пору сезону – до настання темряви;
  • · діти мають право не відчиняти двері дому навіть представникам правоохоронних органів. Якщо незнайомець запитує, чи скоро прийдуть батьки, повідомте, що скоро – вони у сусідів, а в цей час зателефонуйте батькам і двері незнайомцям не відчиняйте;
  • · бути подалі від тих, хто влаштовує бійки, не брати участі в суперечках дорослих і не провокувати словами чи діями агресивну поведінку, що може призвести до бійки або травми; у стосунках із оточуючими керуйтеся толерантними відносинами;
  • · не заходити в під’їзд, ліфт із незнайомими людьми; одразу кликати на допомогу, якщо незнайомець провокує якісь дії щодо вас. Бути уважнішими, оглядатися й перевіряти, чи не слідує за вами хтось під час проходу провулків, підземних переходів між домами й тунелями. Якщо за вами хтось іде, зупинитися й відійти у сторону, щоб потенційний переслідувач пройшов повз вас;
  • · під час перебування на дискотеці, треба завчасно попередити батьків, щоб зустріли вас після заходу; слід керуватися загальними правилами етикету й нормами поведінки, не провокувати оточуючих на агресивну поведінку діями і словами.
  • · У разі небезпечної ситуації звертатися до служби охорони закладу, викликати міліцію за номером 102, зателефонувати батькам;
  • · не вчиняти дії, що можуть призвести до правопорушень. Неповнолітніми у кримінальному праві вважаються особи віком до 18-ти років. За злочини, вчинені після настання 14-річного віку, неповнолітні підлягають кримінальній відповідальності; позбавлення волі неповнолітньому може бути призначення строком до 10-ти років; найбільш суворим примусовим заходом виховного характеру с направлення до спеціальних навчально-виховних установ, що здійснюється примусово, незалежно від бажання неповнолітнього чи його батьків;
  • · батьки неповнолітніх, які не займаються вихованням своїх дітей, підлягають адміністративному штрафу в розмірах, передбачених відповідною статтею Карного кодексу України;
  • · всеукраїнські гарячі лінії підтримки дітей та молоді України: Всеукраїнська лінія «Телефон довіри» – 800-500-21-80; національна гаряча лінія з питань попередження насильства над дітьми та захисту прав дітей – 500-500-33-50 (у межах України дзвінки безкоштовні).
2.2.5. Під час канікул учні повинні виконувати правила запобігання захворювань на грип, інфекційні й кишкові захворювання, педикульоз тощо:
  • · при нездужанні не виходити з дому, щоб не заражати інших людей, і викликати лікаря;
  • · хворому виділити окреме ліжко, посуд, білизну;
  • · приміщення постійно провітрювати;
  • · у разі контакту із хворим одягати марлеву маску;
  • · хворому слід дотримуватися постільного режиму;
  • · вживати заходів профілактики: їсти мед, малину, цибулю, часник; чітко виконувати рекомендації лікаря;
  • · постійно мити руки з милом перед їжею;
  • · не їсти брудних овочів та фруктів, ретельно їх мити й ошпарювати;
  • · для запобігання захворювання на педикульоз, регулярно мити голову; довге волосся у дівчат має бути зібране у зачіску, не користуватися засобами особистої гігієни (гребінцем) інших осіб, а також не передавати свої засоби гігієни іншим. Не міряти й не носити чужого одягу, головних уборів, а також не передавати свого одягу іншим;
  • · не вживати самостійно медичних препаратів, не рекомендованих лікарем;
  • · якщо ви погано почуваєтеся, а дорослих немає поряд, слід викликати швидку медичну допомогу за номером 103, описавши свій стан, назвавши номер свого телефону, домашню адресу, прізвище, ім’я, а також зателефонувати батькам.
3. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів при виникненні надзвичайної або аварійної ситуації.
3.1. Не панікувати, не кричати, не метушитися, а чітко і спокійно виконувати вказівки дорослих, які перебувають поряд.
3.2. Слід зателефонувати батькам, коротко описати ситуацію, повідомити про місце свого перебування.
3.3. Якщо ситуація вийшла з-під контролю дорослих, потрібно зателефонувати до служб екстреної допомоги за телефонами:
101– пожежна охорона;
102 – міліція;
103 – швидка медична допомога;
104– газова служба;
коротко описати ситуацію, назвати адресу, де сталася надзвичайна ситуація, а також своє прізвище, ім’я, номер свого телефону.
3.4. У разі можливості слід залишити територію аварійної небезпеки.
сайт "Допомога вчителю завжди" urokok.com.ua







2 коментарі:

  1. Відродження.
    Розквітаюче, пізнаваюче.
    Дослідив, Знайшов, написав.
    Установлено багато терменів за часи Відродження.
    Відродження

    ВідповістиВидалити