6 клас (дистанційне навчання)



Тема. Джанні Родарі. «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша

1.     Прочитайте
2.     Перегляньте відео
Біографія Джанні Родарі


"Gianni Rodari"  (автор Paolo Gallese)
3.     Перегляньте
«Листівки з видами міст»
Листівка - поштова картка, іноді з малюнком з одного боку, для відкритого листа.
        

4. Перегляньте буктрейлери

БУКТРЕЙЛЕР до вірша Листівки з видами міст Джанні Родарі (автор Наталі Д.)
    

    ЛИСТІВКИ З ВИДАМИ МІСТ - ДЖИННІ РОДАРІ  (автор А. Олефіренко)
https://www.youtube.com/watch?v=8UtEXQtuGHA

Джанні Родарі "Листівки з видами міст"
4.     Опрацюйте за підручником
Ст. 202 – 206

5.     Читати та аналізувати вірш Дж.Родарі. «Листівки з видами міст».  
Виготовити листівку (листівки) з видами рідного міста.
Повторити поняття «ліричний герой».       




Тема. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття. Видатні українські перекладачі творів зарубіжних поетів

1. Перегляньте презентацію 
"Листівки з видами міст" Джанні Родарі (автор Г. Губич)
І – визначте тему та ідею поезії
ІІ  – знайдіь у вірші епітети та їх роль
ІІІ  – наведіть приклади використання антитези у творі

2. Опрацюйте статтю сайту, випишіть у зошит імена перекладачів

"15 українських перекладачів"

https://korali.info/cikavi-lyudi/15-ukrainskih-perekladachiv.html

3. Опрацюйте матеріали про життя та творчість Рея Дугласа Бредбері



Тема уроку. Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка»
Прочитайте за підручником ст. 208 - 215

Подивіться експрес уроки
 "Рей Бредбері. До підручника «Зарубіжна література 6 клас», К.: Грамота, 2019" (Ведуча – Анна Іващенко. До підручника «Зарубіжна література 6 клас» (О.М. Ніколенко, Л.Л. Ковальова, В.Г. Туряниця, О.В. Орлова, Д.О. Лебедь), К.: Грамота, 2019.).

Р Бредбері, експрес- урок (автор - Н.Чалик)

Прочитайте новелу «Усмішка».
Новела - невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом.
Створіть «хмару слів» до прочитаного твору або біографії Бредбері за зоазком


Тема уроку. Р. Д. Бредбері «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.

1.     Повторіть:

- за підручником ст. 208 – 215:

- подивіться експрес-урок професора Ольги Ніколенко. Рей Бредбері. «Усмішка»

Подивіться відео "Бредбері Усмішка"  (автор О.Гладка)

3.     Виконайте завдання тесту (автор С. Шендрик)    



Тема уроку. Роберт Шеклі. «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі

1.   Опрацюйте за підручником ст. 216-224

3.     Рекомендую прослухати аудіотекст оповідання Р.Шеклі "Запах думки" (автор Ю.Величко)



https://www.youtube.com/watch?v=Zrwn6ibDRZw&t=1227s

4.     Обовязково перевірте свої знання
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=599516


Тема уроку. Духовне й фізичне випробування Кліві.  Роздуми автора про майбутнє людини та людства.

Подивіться:

-         експрес-урок. Роберт Шеклі. До підручника «Зарубіжна література 6 клас», К.: Грамота, 2019. Ведуча – Анна Іващенко. До підручника «Зарубіжна література 6 клас» (О.М. Ніколенко, Л.Л. Ковальова, В.Г. Туряниця, О.В. Орлова, Д.О. Лебедь), К.: Грамота, 2019.

-         експрес - урок із зарубіжної літератури "Запах Думки". Роберт Шеклі
(автор В. Кириченко)

-         "Запах думки". Буктрейлер (автор О. Наливайко)

Перейдіть за посиланням та опрацюйте




Тема уроку.  Яке майбутнє на нас чекає? Чому?

Цікаве запитання для шестикласників.
Яке майбутнє на нас чекає? Чому?

Ви можете оформити свої відповіді:
1.     Надрукувати текст.
2.     Підготувати презентацію.
3.     Намалювати малюнок (додати до нього невеличке пояснення).
4.     Зробити відео.



Тема уроку. Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907–2002). «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах



1. Подивіться 

- експрес-урок Астрід Ліндгрен. До підручника «Зарубіжна література 6 клас», К.: Грамота, 2019. Ведуча – Анна Іващенко. До підручника «Зарубіжна література 6 клас» (О.М. Ніколенко, Л.Л. Ковальова, В.Г. Туряниця, О.В. Орлова, Д.О. Лебедь), К.: Грамота, 2019.




- буктрейлер (автор Юрій Андреічев)




2. Прочитайте роман "Міо, мій Міо"



3. Опрацюйте за підручником ст.226-237



4. Подивіться екранізацію твору



Тема урока. Образи головних героїв. Перемога добра над злом. Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен

Я думав про Колодязь, що шепотів увечері, 
і про ті казки, які почув. Одна з них мені особливо сподобалася. 
Вона починалася так: «Був собі королевич, 
і одного разу він сів на коня і поїхав у мандри місячної ночі…» 
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо»


1. Аналіз твору

Жанр. Казкова повість (фентезі) 
         
Тема – пригоди хлопчика в казковій Далекій Країні. 

 Ідея – віра в перемогу справедливості; розкриття безмежних фізичних і духовних можливості людей, які готові пожертвувати собою заради щастя інших.
    
Сонячний світ добра: Міо, Бенко, тітка Лундін, тато-король, Юм-Юм, Ірі, Нонно, Ено, Ткаля, Зброяр, діти-птахи 
      
 Світ зла і темряви: Тітка Едля, дядько Сікстен, лицар Като, вивідувані, вартові 
      
 Сюжет 

Експозиція. Життя Буссе в родині опікунів 


Зав’язка. Тітка Лундін дає Буссе яблуко та лист і Джин перевозить Буссе до Країни Далекої 


Розвиток дії. Буссе – Міо в Країні Далекій знаходить батька-короля; друзі та помічники Міо, відповідальність Міо за її долю жителів Країни Далекої 


Кульмінація. Міо долає страх і приймає рішення боротися з лицарем Като. Випробування героя на шляху до замку лицаря Като 


Розв’язка. Перемога Міо над Като, звільнення дітей 


Епілог. Повернення додому, щасливе життя Міо у Країні Далекій 


Проблематика. Взаємини дітей та батьків, необхідність домашнього затишку, любові для дитини; роль батьків у житті дитини; материнська любов та піклування 


Конфлікт твору. Втілення зла – жорстокий лицар Като та його мертвий світ (зачаровані птахи, безлюдне озеро, ліс, чорна гора) протиставлений сонячному світу добра



Моральні цінності, проголошені в повісті: дорослі мають прагнути творити країну Далеку в реальному світі; Любов, Дружба перемагають зло та ненависть; природа завжди служить добру; кам’яні серця дорослих перетворюють дітей на нещасних самотніх «птахів»; люди мають завжди пам’ятати, що зло шкодить в першу чергу їм самим; батьківська любов, родинне тепло є найвищою цінністю в житті
(Джерело: https://dovidka.biz.ua/mio-miy-mio-analiz/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua)
2. Реальне і фантастичне у творі. Заповніть таблицю

          Реальне
                    Фантастичне
       Міо - вихованець тітки Едлі та дядька Сікстена
        Батько Міо – король Країни Далекої
      ....
      .....






      
3. Словникова робота

Фантастика – поняття, образи, створенні уявою, тобто такі, що не відповідають дійсності. Фантастика  найвизначніша риса казки.
Фентезі (від англ. їапіаіу  фантазія) — це вид фантастичної літератури, де магія та інші надприродні явища є головними елементами сюжету. Дія у творах фентезі зазвичай відбувається у вигаданих світах, де магія є звичною справою. 

4. Символічне значення чарівних предметів. Заповніть таблицю



      
         Кінь - символ відданості
     


     


      


     



      


      


      



5. Протистояння добра і зла


Зробіть порівняльну характеристику героїв

- пограйте у гру 

https://wordwall.net/ru/resource/1723217


- заповніть таблицю



     












      

6. Повний текст твору ви знайдете тут

7.   «Я вже давно живу в Країні Далекій. Я рідко згадую той час, коли мешкав на Упландській вулиці. Тільки інколи згадую Бенка, бо він дуже схожий на Юм-Юма. Сподіваюся, що Бенко не дуже тужить за мною. Бо ніхто краще за мене не знає, як важко людині, коли вона тужить за кимось. Але ж у Бенка принаймні є тато й мама, і він напевне знайшов собі нового найкращого друга. Часом я згадую тітку Едлю та дядька Сікстена і більше не гніваюся на них. Мені тільки цікаво, що вони казали, коли я зник. Чи вони помітили, що мене немає? Їм було байдужісінько до мене, може, вони взагалі не завважили, що я зник. Тітка Едля, може, думає, що варто їй тільки піти в парк Тегнера й пошукати, і вона знайде мене десь на лавці. Може, вона думає, що я сиджу на лавці під ліхтарем, їм яблуко і граюся порожньою пляшкою з-під пива абощо. Може, вона думає, що я сиджу там і дивлюся на будинки, де світяться вікна й де діти зі своїми батьками сідають вечеряти. Може, вона думає так і лютує, що я й досі не повернувся додому з сухариками. Але тітка Едля помиляється. О, як вона помиляється! На лавці в парку Тегнера немає ніякого Буссе. Він подався в Країну Далеку. Він живе в Країні Далекій, де дзвенять срібні тополі, де вночі пастухи розпалюють вогнища, щоб світили їм і гріли їх, де є хліб, що втишує голод, і де в нього є тато-король, якого він дуже любить і який дуже любить його. Ось де тепер Бу Вільгельм Ульсон. Він живе в Країні Далекій, і йому там добре, дуже добре у свого тата-короля».
                                                                                                          А. Ліндгрен «Міо, мій Міо»


      

Тема уроку. Крістіне Нестлінґер (нар. 1936). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. Конрад і його становлення у світі. 


1. Знайомимося з автором (автор відео - Т. Яковлєва)


2. Знайомимося з твором (автор Ks Ts)


3. Прочитайте книгу Крістіне Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки». 

4. Подивіться відеоурок (автор Т.Яковлєва)

4. Подивіться екранізацію книги



5.    Шановні учні! Запрошую вас до участі у VІ Всеукраїнській інтернет-олімпіаді "На урок" (Весна 2020) із зарубіжної літератури. Якщо забули пароль, пишіть, відправлю кожному персонально.                                                                                                        Більше дізнатися про олімпіаду  можете за посиланням https://naurok.com.ua/olimpiada


04.05

Тема уроку.  Проблема булінгу в повісті. Характеристика образу дітей.

1. Впевнена, ви вже прочитали книгу. 
Пропоную створити Свідоцтво про народження Конрада 
(оберіть власну форму документа), наприклад:

2. подивіться відеоурок (автор Т.Яковлєва)

3. Виконайте вправу"Гронування" до образу Конрада


4. Опрацюйте за підручником ст. 238-240 

5. Подивіться репортаж Espreso.TV від 15.02.2019

6. Ознайомтесь зі статтею 
"ЩО ТАКЕ БУЛІНГ, ЯК ЙОГО РОЗПІЗНАТИ ТА ЯК ДІЯТИ СТОРОНАМ КОНФЛІКТУ(Інтернет- видання "Полтавщина")
7. Подумайте
 - Чому Конрада не любили однокласники ?
 - Як вчителька використала "ідеальність" хлопчика?
 - Чому цій дитині важко змінитися? Чи  він хоче цього?
 - Що вигадала пані Бертолотті та пан Егон , щоб не втратити Конрада?
   Як їм вдалося це зробити?  

8. Напишіть сенкан до образу Конрада



Тема уроку. Дивакуватість пані Бартолотті. Гумор твору.

1. Подивіться уривок з фільму

- Чи такою ви уявили собі пані Бартолотті?
- Що вам у ній сподобалось, а що ні?

2. Словникова робота (повторення)

    Гумор — художній прийом у творах літератури або мистецтва, заснований на зображенні чого-небудь (життєвих явищ, людських характерів тощо) у комічному вигляді, а також твір літератури, або мистецтва, що використовує цей прийом. Поняття гумор вживається і в широкому розумінні — як взагалі сміх і почуття смішного. Існують різні форми гумору: іронія, оксюморон, або гра слів, пародія, сатира, сарказм, анекдот, жарт, каламбур і так далі. 
(Джерело:Літературознавчий словник-довідник"Мовні обрії")

3. Опрацюйте матеріали "Зарубіжна література. 6 клас. Автори О. Ніколенко. Т. Кушнірова, Д. Лебедь, "


4. Подивіться відео (ЛІКО Школа)

"Діалог "дорослий"-"дитина" в повісті 'Конрад, або дитина з бляшанки" К. Нестлінгер"




5. Виконайте тестові завдання (автор Кондрайчук Ж.)





Тема урокуКонтрольна робота за розділами «Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література». Твір


Теми творів

       1.  Яка людина здатна змінити цивілізацію? (за прочитаними творами)

     2.   Над якими проблемами змушує нас задуматися казка-повість
     А. Ліндгрен «Міо, мій Міо?

3. Мої враження від книги...... (оберіть з останніх вичених)






Тема уроку. Позакласне читання. Януш Корчак «Король Матіуш Перший»

1. Подивіться відео "Януш Корчак 


2. Прочитайте книгу "Король Матіуш Перший"

3. Перегляньте і запам'ятайте "10 заповідей Януша Корчака"



5. Пройдіть тестування 
https://vseosvita.ua/test/start/wvj041

Зробіть, будь ласка, власне творче завдання до тексту. 
Це може бути кроссенс, хмара слів, буктрейлер, презентація, інтерактивна вправа тощо.








Тема уроку. Презентація списку рекомендованої літератури на 7-й клас.




Презентацію усіх творів прошу подивитися з електронній книзі "Зарубіжна література. 7 клас" (автор Н.Гиренко)
https://www.ourboox.com/books/література-на-літо-7-клас/?fbclid=IwAR02cVnuBv7GY0eQP9BdQdbfcCsVIkZZQn9O73_nw8BcaP7CiDVnSxGTj-c




ІНСТРУКЦІЯ
 з безпеки життєдіяльності учнів під час літніх канікул
1. Загальні положення.
1.1. Інструкція з безпеки учнів під час літніх канікул поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час перебування учнів на літніх канікулах.
1.2. Інструкцію розроблено відповідно до «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 01.08.2001 № 563, «Правил дорожнього руху України», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, «Правил пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України», затверджених Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Головного управління державної пожежної охорони від 30.09.1998 № 348/70.
1.3. Всі учасники навчально-виховного процесу повинні знати правила надання першої (долікарської) допомоги при характерних ушкодженнях, мати необхідні знання і навички користування медикаментами.

2. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів під час  літніх канікул.
2.1. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів перед початком літніх канікул.
2.1.1. Перед початком чітко визначити терміни початку та закінчення канікул.
2.1.2. У разі продовження канікул слід телефонувати в останній день визначених термінів до приймальної навчального закладу для визначення нового терміну канікул.
2.2. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів під час літніх канікул.
2.2.1. Під час канікул, перебуваючи на вулиці й ставши учасником дорожньо-транспортного руху, чітко виконувати правила дорожнього руху:
  • · рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, притримуючись правого боку;
  • · за межами населених пунктів, рухаючись узбіччям чи краєм проїжджої частини, йти назустріч руху транспортних засобів;
  • · переходити проїжджу частину тільки по пішохідних переходах, зокрема підземних і наземних, а у разі їх відсутності – на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч;
  • · у місцях із регульованим рухом керуватися тільки сигналами регулювальника чи світлофора;
  • · виходити на проїжджу частину з-за транспортних засобів упевнившись, що не наближаються інші транспортні засоби;
  • · чекати на транспортний засіб тільки на посадкових майданчиках (зупинках), тротуарах, узбіччях, не створюючи перешкод для дорожнього руху;
  • · на трамвайних зупинках, не обладнаних посадковими майданчиками, можна виходити на проїжджу частину лише з боку дверей і тільки після зупинки транспортного засобу;
  • · у разі наближення транспортного засобу з увімкненим проблисковим маячком червоного або синього кольору, чи спеціальним звуковим сигналом, треба утриматися від переходу проїжджої частини або негайно залишити її;
  • · категорично заборонено вибігати на проїжджу частину, влаштовувати на ній або поблизу неї ігри, переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом, або невстановлених місцями;
  • · по проїжджій дорозі рухатися на велосипеді можна тільки дітям, які досягай 16-ти років; мопеди й велосипеди повинні бути обладнанні звуковим сигналом та світлоповертачами: попереду – білого кольору, по боках – оранжевого, позаду – червоного; на голові у водія має бути захисний шолом; слід чітко дотримуватися правил дорожнього руху;
  • · водіям мопедів і велосипедів заборонено: керувати транспортом із несправним гальмом, звуковим сигналом, у темну пору доби; рухатися по автомагістралях, якщо є поряд велосипедна доріжка; рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках; їздити не тримаючись за кермо та знімати ноги з педалей; перевозити пасажирів; буксирувати інші транспортні засоби;
  • · для катання на інших засобах (скейтборд, самокат, ролики тощо)· слід обирати місце на дитячих майданчиках та ін., на проїжджу частину виїжджати заборонено;
  • · учні повинні виконувати зазначені правила, а також інші Правила дорожнього руху України, знання про які були отримані на уроках основ здоров’я, виховних годинах, інших навчальних спеціалізованих установах, предметних уроках;
  • · перебувати поблизу залізничних колій дітям без супроводу дорослих заборонено;
  • · учні, користуючись транспортним засобом, повинні сидіти або стояти тільки в призначених для цього місцях, тримаючись за поручень або інше пристосування.
2.2.2. Підчас канікул, перебуваючи вдома, на вулиці, в спеціалізованих установах, транспорті, учні повинні чітко виконувати правила пожежної безпеки:
  • · заборонено брати з собою вогненебезпечні предмети, що можуть спричинити пожежу (запальнички, сірники, петарди, бенгальські вогні, феєрверки, цигарки, легкозаймисті речовини, вогнезаймисту рідину тощо);
  • · користуватися газовою плитою вдома можна тільки із спеціалізованим електричним приладом для вмикання і під наглядом дорослих;
  • · заборонено використовувати віконниці на вікна для затемнення приміщень і застосовувати горючі матеріали; зберігати бензин, газ та інші легкозаймисті горючі рідини, приносити їх до приміщення; застосовувати предмети оформлення приміщень, декорації та сценічне обладнання, виготовлене з горючих синтетичних матеріалів, штучних тканин і волокон (пінопласту, поролону, полівінілу тощо); застосовувати відкритий вогонь (факели, свічки, феєрверки, бенгальські вогні тощо), хлопушки, дугові прожектори; влаштовувати світлові ефекти із застосуванням хімічних та інших речовин, що можуть викликати загоряння; встановлювати стільці, крісла тощо, конструкції, виготовлені з пластмас і легкозаймистих матеріалів, а також захаращувати предметами проходи та аварійні виходи;
  • · у жодному разі не брати на вулиці чи в іншому місці незнайомі, чужі предмети, зокрема побутову техніку, не вмикати їх у розетку вдома чи в інших установах – це може призвести до вибуху та надзвичайної ситуації;
  • · не наближатися до електроприладів, музичної апаратури, що живляться струмом. Користуватися електроприладами тільки сухими руками і в присутності батьків. У разі виявлення обірваних проводів, неізольованої проводки, іскріння проводки, слід негайно повідомити дорослих;
  • · не скупчуватися біля проходів у громадських установах, біля входів та виходів, у приміщеннях вестибюлю;
  • · під час участі в масових заходах не кричати, не свистіти, не бігати, не стрибати, не створювати травмонебезпечних ситуацій у приміщенні, виконувати правила пожежної безпеки;
  • · у разі пожежної небезпеки (наявності вогню, іскріння, диму) слід
  • · негайно вийти на повітря (за двері, балкон) та кликати на допомогу. Ви службу пожежної охорони за номером 101, назвавши своє ім’я, прізвище, коротко описавши ситуацію: наявність вогню, диму, кількість людей у приміщенні, залишити номер свого телефону;
  • · при появі запаху газу в квартирі, приміщенні у жодному разі не вмикати електроприлади, не користуватися стаціонарним чи мобільним телефоном, відчинити вікна, двері, перевірити приміщення, вимкнути газову плиту, якщо вона була ввімкнена, й вийти з приміщення; покликати на допомогу дорослих, негайно повідомити в газову службу за номером 104 чи 101 пожежну охорону – 101; назвавши своє ім’я, прізвище, коротко описавши ситуацію й залишивши номер свого телефону.
2.2.3. Під час канікул, перебуваючи вдома, на вулиці, в спеціалізованих установах, громадських місцях, приміщеннях, транспорті тощо учні повинні чітко виконувати правила з попередження нещасних випадків, травмування, отруєння тощо:
  • · під час канікул заборонено перебувати біля водойм без супроводу дорослих для запобігання утоплення дітей. Відпочиваючи у прибережній зоні, слід виконувати правила безпечної поведінки на воді: не запливати за огороджу вальні буї, не підпливати до моторних човнів, вітрильників, веслових човнів та інших плавзасобів; на залізати на технічні та попереджувальні знаки, буї та інші предмети; не використовувати
  • · рятувальні засоби і спорядження не за призначенням; не стрибати у воду зі споруд, не пристосованих для цього, й у місцях, де невідомі глибина та стан дна; не організовувати у воді ігри, пов’язані з пірнанням і захопленням тих, хто купається; не стрибати у воду з човнів, катерів, вітрильників та інших плавзасобів; не використовувати для плавання дошки, камери від волейбольних м’ячів, рятувальні круги, надувні матраци (особливо у штормову погоду); не купатися біля причалів та у вечірній час, особливо після заходу сонця; не стрибати у воду в незнайомих місцях; не купатися біля обривів, зарослих рослинністю берегів; не засмічувати воду та узбережжя, не залишати та не кидати сміття. Заборонене купання у затоплених кар’єрах, каналах, озерах, пожежних водоймах, ставках, морських акваторіях та інших водоймах, що не мають обладнаних пляжів сезонними рятувальними постами, не зареєстровані місцевою владою як місця масового відпочинку. Під час купання не слід робити зайвих рухів, не пірнати, не треба тримати свої м’язи в постійній напрузі, не порушувати ритму дихання, не перевтомлювати себе, не брати участі у великих запливах без необхідних тренувань та дозволу лікаря. Не можна заходити у воду спітнілим або після прийому сонячних ванн, жвавих ігор. Як тільки ви починаєте замерзати, треба негайно вийти з води, енергійно розтертися рушником і швидко одягтися. Категорично заборонено заходити у воду, якщо ви погано почуваєтеся;
  • · категорично заборонено перебувати біля будівельних майданчиків, кар’єрів, закинутих будівель для запобігання обрушень будівельних матеріалів й попередження травм та загибелі дітей;
  • · категорично заборонено вживати алкоголь, наркотичні засоби, тютюнові вироби, стимулятори;
  • · уникати вживання в їжу грибів;
  • · категорично заборонено брати в руки, нюхати, їсти незнайомі дикі рослини чи паростки квітів, кущів, дерев, що може призвести до отруєння;
  • · пересуватися слід обережно, спокійно. Беручи участь в іграх, не створювати хаотичного руху, не штовхатися, не кричати. На вулиці бути обережним, дивитися під ноги, щоб не впасти в яму чи відкритий каналізаційний люк;
  • · не підходити на вулиці до обірваних, обвислих проводів, або проводів, які стирчать, а особливо, якщо від них іде гудіння – дані проводи можуть бути ще підживлені електрострумом;
  • · не підходити до щитових, не залазити на стовпи з високовольтними проводами – можна отримати удар електрострумом від високовольтних живлень на відстані 5 м;
  • · бути обережним на дитячих майданчиках, у парках відпочинку: спочатку переконатися, що гойдалки, атракціони, турніки та інші прилади справні, сильно не розгойдуватися й не розгойдувати інших, щоб не призвести до падіння чи іншого травмування;
  • · не виходити на дах багатоповерхівки для попередження падіння дітей із висоти;
  • · не підходити До відчинених вікон, мити вікна тільки в присутності дорослих, не нахилятися на перила, парапети сходинок для запобігання падіння дітей із висоти;
  • · не спускатися у підвали будинків чи інші підземні ходи, катакомби, бомбосховища – там може бути отруйний газ;
  • · не вступати в контакт із незнайомими тваринами для запобігання отримання укусів від хворих на сказ тварин;
  • · застосовувати всі знання й правила, отримані на уроках основ здоров’я, виховних годинах, навчальних уроках.
2.2.4. Під час канікул учні повинні виконувати правила безпеки життєдіяльності під час самостійного перебування вдома, на вулиці, у громадських місцях, у друзів, на молодіжних дискотеках, у замкнутому просторі з чужими людьми, правила попередження правопорушень та насильства над дітьми:
  • · не розмовляти й не вступати в контакт із незнайомцями, зокрема не передавати їм цінні речі, ключі від дому, навіть якщо вони назвалися представниками міліції. Слід одразу кликати на допомогу й швидко йти до людей;
  • · не підходити до автомобілів із незнайомцями, навіть якщо вони
  • · запитують дорогу. Скажіть, що не знаєте, і швидко йдіть геть;
  • · перебувати без супроводу дорослих на вулиці дітям до 10-ти років можна до 20 год, до 14-ти років – до 21 год, до 18-ти років – до 22 год. У темну пору сезону – до настання темряви;
  • · діти мають право не відчиняти двері дому навіть представникам правоохоронних органів. Якщо незнайомець запитує, чи скоро прийдуть батьки, повідомте, що скоро – вони у сусідів, а в цей час зателефонуйте батькам і двері незнайомцям не відчиняйте;
  • · бути подалі від тих, хто влаштовує бійки, не брати участі в суперечках дорослих і не провокувати словами чи діями агресивну поведінку, що може призвести до бійки або травми; у стосунках із оточуючими керуйтеся толерантними відносинами;
  • · не заходити в під’їзд, ліфт із незнайомими людьми; одразу кликати на допомогу, якщо незнайомець провокує якісь дії щодо вас. Бути уважнішими, оглядатися й перевіряти, чи не слідує за вами хтось під час проходу провулків, підземних переходів між домами й тунелями. Якщо за вами хтось іде, зупинитися й відійти у сторону, щоб потенційний переслідувач пройшов повз вас;
  • · під час перебування на дискотеці, треба завчасно попередити батьків, щоб зустріли вас після заходу; слід керуватися загальними правилами етикету й нормами поведінки, не провокувати оточуючих на агресивну поведінку діями і словами.
  • · У разі небезпечної ситуації звертатися до служби охорони закладу, викликати міліцію за номером 102, зателефонувати батькам;
  • · не вчиняти дії, що можуть призвести до правопорушень. Неповнолітніми у кримінальному праві вважаються особи віком до 18-ти років. За злочини, вчинені після настання 14-річного віку, неповнолітні підлягають кримінальній відповідальності; позбавлення волі неповнолітньому може бути призначення строком до 10-ти років; найбільш суворим примусовим заходом виховного характеру с направлення до спеціальних навчально-виховних установ, що здійснюється примусово, незалежно від бажання неповнолітнього чи його батьків;
  • · батьки неповнолітніх, які не займаються вихованням своїх дітей, підлягають адміністративному штрафу в розмірах, передбачених відповідною статтею Карного кодексу України;
  • · всеукраїнські гарячі лінії підтримки дітей та молоді України: Всеукраїнська лінія «Телефон довіри» – 800-500-21-80; національна гаряча лінія з питань попередження насильства над дітьми та захисту прав дітей – 500-500-33-50 (у межах України дзвінки безкоштовні).
2.2.5. Під час канікул учні повинні виконувати правила запобігання захворювань на грип, інфекційні й кишкові захворювання, педикульоз тощо:
  • · при нездужанні не виходити з дому, щоб не заражати інших людей, і викликати лікаря;
  • · хворому виділити окреме ліжко, посуд, білизну;
  • · приміщення постійно провітрювати;
  • · у разі контакту із хворим одягати марлеву маску;
  • · хворому слід дотримуватися постільного режиму;
  • · вживати заходів профілактики: їсти мед, малину, цибулю, часник; чітко виконувати рекомендації лікаря;
  • · постійно мити руки з милом перед їжею;
  • · не їсти брудних овочів та фруктів, ретельно їх мити й ошпарювати;
  • · для запобігання захворювання на педикульоз, регулярно мити голову; довге волосся у дівчат має бути зібране у зачіску, не користуватися засобами особистої гігієни (гребінцем) інших осіб, а також не передавати свої засоби гігієни іншим. Не міряти й не носити чужого одягу, головних уборів, а також не передавати свого одягу іншим;
  • · не вживати самостійно медичних препаратів, не рекомендованих лікарем;
  • · якщо ви погано почуваєтеся, а дорослих немає поряд, слід викликати швидку медичну допомогу за номером 103, описавши свій стан, назвавши номер свого телефону, домашню адресу, прізвище, ім’я, а також зателефонувати батькам.
3. Вимоги безпеки життєдіяльності учнів при виникненні надзвичайної або аварійної ситуації.
3.1. Не панікувати, не кричати, не метушитися, а чітко і спокійно виконувати вказівки дорослих, які перебувають поряд.
3.2. Слід зателефонувати батькам, коротко описати ситуацію, повідомити про місце свого перебування.
3.3. Якщо ситуація вийшла з-під контролю дорослих, потрібно зателефонувати до служб екстреної допомоги за телефонами:
101– пожежна охорона;
102 – міліція;
103 – швидка медична допомога;
104– газова служба;
коротко описати ситуацію, назвати адресу, де сталася надзвичайна ситуація, а також своє прізвище, ім’я, номер свого телефону.
3.4. У разі можливості слід залишити територію аварійної небезпеки.
сайт "Допомога вчителю завжди" urokok.com.ua

4 коментарі: